2 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בהגשת כתב האישום
אדוארד קצ'ורה בהגשת כתב האישום
אדוארד קצ'ורה
(צילום: גיל נחושתן )
אדוארד קצ'ורה, הנאשם ברצחתה ליטל יעל מלניק בת ה-17 בנסיבות מחמירות, הותקף שלשום (חמישי) במתקן המעצר של בית המשפט בחיפה זמן קצר לפני שאמור היה להופיע בפני שופט לדיון. לפי החשד, עצירים מאור עקיבא -עיר מגוריה של מלניק - זיהו אותו והתנפלו עליו.
אנשי יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר הפרידו בין הצדדים ופינו את קצ'ורה (49) לבית החולים רמב"ם עם חבלה ודימום בפניו ובאזור העין. הוא טופל והוחזר אל תא המעצר לקראת הדיון. הרכב של שלושה שופטים, בראשותו של השופט יחיאל ליפשיץ, אמור היה לקיים דיון קצר לצורך הקראת כתב האישום שבוטלה לבסוף לאחר שסנגורו, בוריס שרמן, טען שטרם קיבל לידיו את חומר הראיות מהפרקליטות.
2 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק ז"ל
(באדיבות המשפחה)
עו"ד שרמן סיפר כי כשפגש את קצ'ורה באולם המשפט הוא הופתע לראות את החבלות על פניו. "כששאלתי אותו מה קרה, הוא אמר שהוא קיבל מכות בתא המעצר, נלקח לבית חולים וטופל שם", אמר הסנגור שקרא לרשויות לנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי לשמור על שלומו וביטחונו של הנאשם בעודו תחת משמורת של שב"ס.
כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה, מייחס לקצ'ורה עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, העבירה החמורה ביותר שהעונש עליה הוא מאסר עולם חובה, וכן שורת עבירות נוספות, בהן בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות.
בעוד 10 ימים ידון בית המשפט המחוזי בחיפה בבקשת התביעה להורות על הארכת מעצרו של קצ'ורה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. משפחתה של ליטל יעל מלניק, המלווה בעורכות הדין שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני בר, הודיעה שבכוונתה להגיע לכל הדיונים בעניינו כדי לוודא שהוא יישלח למאסר עולם עד סוף חייו.