בעקבות המלחמה נרשם גל פניות של חרדים המבקשים להתגייס לצה"ל, ובסך הכול פנו לצבא עד כה כ-3,000 חרדים - בעוד שבשנה מתגייסים לצה"ל כ-1,200 חרדים. ל-ynet נודע כי ביום שני הקרוב יחל גיוס המלחמה הראשון של 120 חיילים, שיעברו טירונות 02, ולאחר מכן יופנו למקצועות הרפואה הבסיסיים ולנהיגה.
2 צפייה בגלריה
לשכת הגיוס בתל השומר. ארכיון
לשכת הגיוס בתל השומר. ארכיון
לשכת הגיוס בתל השומר. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
מדובר בחרדים בעלי נסיון בתחום ההצלה והרפואה הדחופה, והם צפויים להשתלב במהירות כתומכי לחימה במערכה זו. מנתוני אגף כוח אדם בצה"ל עולה כי מאז תחילת המלחמה פנו כאמור כ-3,000 חרדים בבקשה להתנדב לצבא, ומתוכם כבר 2,100 מילאו שאלונים וגילו רצינות. צה"ל בוחן כל מועמד לפי התאמתו בטווח הזמן המיידי.
עוד הוחלט לגייס מתנדבים חרדים שיסייעו "כידיים עובדות" בסיסיות. מגויסים אלה לא יעברו טירונות, אלא תהליך של צו ראשון ותהליך חיול מהיר. אותם צעירים יתגייסו למקומות שצה"ל זקוק להם באופן מיידי, ולתפקידים שאין בהם צורך בטירונות. הם יסייעו בין היתר בנושא הלוויות של הנופלים ונרצחים, ליווי משפחות נפגעים ובתפקידם באגף הלוגיסטיקה.
באכ"א אומרים כי הם מוצפים בפניות של חרדים להתגייס, ומזהים הזדמנות היסטורית לשילובם בצבא או במסגרות של שירות אזרחי או ביטחוני, ולכן הם פועלים במהירות.
2 צפייה בגלריה
נמצאו גופות של אם וילד בבארי
נמצאו גופות של אם וילד בבארי
אנשי זק"א בעבודת הקודש בעוטף עזה
(צילום: זק"א)
לדברי המקורות הצבאיים, נכון להתחיל במהלך כבר כעת, במקביל ללחימה, שצפויה להיות ארוכה, כדי שהחרדים המגויסים יסייעו למאמץ הלאומי. בנוסף אומרים בצה"ל כי שיעור ההתנדבות מלמד על תהליך דרמטי בחברה החרדית.
גורמים חרדיים אומרים כי הרצון בחברה החרדית להיכנס מתחת לאלונקה, גם בנושא השירות הצבאי, התגבר מאוד בשבועיים האחרונים. עם זאת, הוסיפו הגורמים, על הצבא ועל הגורמים המעורבים לעשות זאת בזהירות רבה, ולהקפיד מאוד על ניסוח ומסגור האירוע, ומעל לכל להתייעץ עם רבנים לאורך הדרך.