3 צפייה בגלריה
מסילה של רכבת ישראל
מסילה של רכבת ישראל
רכבת ישראל
(צילום: ערן גרנות)
תקלת ענק גרמה לסגירה של 8 תחנות של רכבת ישראל - הנוסעים זועמים: תקלת איתות רחבת היקף שהחלה הבוקר ברכבת ישראל, משפיעה באופן ישיר על תנועת הרכבות באזור המרכז והדרום. השיבושים יימשכו לפחות עד הערב וייתכן שאף ישפיעו על תנועת הרכבות מחר. התקלה גרמה לסגירתן של שמונה תחנות באזור המרכז ודרום הארץ ולקוחות הרכבת שם ייאלצו לעבור לאמצעיי תחבורה חלופיים.
התקלה נוצרה מתאונת עבודה שהתרחשה בשעות הבוקר המוקדמות באזור תחנת לוד, אז נהג טרקטור שעובד כקבלן ביצוע של הרכבת בפרויקט הרחבת הרציפים בתחנה, פגע בתעלת תקשורת עם הרבה מאוד כבלים. כתוצאה מהפגיעה נפגעה התקשורת עם המון אזורים בארץ ובראשם במרכז ובדרום, וברכבת נאלצו לבטל מספר משמעותי של נסיעות. למזלה של רכבת ישראל האירוע התרחש לאחר שעות השיא של הבוקר.
3 צפייה בגלריה
בגלל התקלה ברכבת ישראל עומס בתחנות האוטובוס
בגלל התקלה ברכבת ישראל עומס בתחנות האוטובוס
בגלל התקלה ברכבת: עומס בתחנות האוטובוס ליד תחנת הרכבת סבידור בת"א
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
בגלל התקלה ברכבת ישראל עומס בתחנות האוטובוס
בגלל התקלה ברכבת ישראל עומס בתחנות האוטובוס
(צילום: שאול גולן)
בשל חוסר התקשורת בגלל תקלת האיתות, ברכבת ישראל הוחלט על סגירתן של שמונה תחנות שתפעולן קשור למערכת האיתות הפגועה. התחנות שנסגרו - תחנת לוד וכן נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מזרח, רחובות ובאר יעקב. מרכבת ישראל נמסר כי היסעים הוזמנו לתחנות רכבת נבחרות וכי הם ממליצים לנוסעים להיעזר בשירותי תחבורה ציבורית חלופית.
ברכבת הגדירו את המצב כ"תקלה משמעותית" וטענו כי צפי פתיחת התחנות מחדש הוא לפחות כמה שעות וכי הם מקווים שהעניין יסתדר עד שעות השיא של הערב. יחד עם זאת, יש ברכבת גורמים שטענו היום כי ייתכן ועובדי התחזוקה שכבר עמלים שעות על פתרון הבעיה ייאלצו לעבוד כל הלילה בכדי לא ליצור עומסים בשעות השיא של הבוקר מחר.
אפרת, שנוסעת באופן קבוע לעבודה משדרות לראשון לציון, הספיקה הבוקר להגיע לעבודה לפני תחילת התקלה אך מודאגת עכשיו מהדרך חזרה הביתה. ״קשה להאמין כמה הודעה פשוטה משבשת הכל, כבר הודעתי לבוס שלי שאני אצטרך לצאת מוקדם היום בגלל המצב. במקום שעה וחצי נסיעה מדלת אל דלת עכשיו ייקח לי לפחות שעתיים-שלוש. זה כל כך מעצבן. וזה שאין לנו הנוסעים חלופות ראויות זו הזנחה של שנים של כל נושא התחבורה הציבורית בישראל".
רון, תושב לוד שהיה אמור לנסוע לאשקלון לאירוע משפחתי הערב, אמר ל-ynet כי לדעתו זה בלתי הגיוני לעשות עוול כזה לכל כך הרבה אנשים. ״אנחנו מדברים על מאות אלפי אנשים אם לא יותר שפשוט נפגעים. אנחנו מתכננים יום לפי שירות שאמור להיות זמין לנו מטעם המדינה ובתשלום. אז נכון הפעם זו תקלה, וזה לא אשמת אף אחד, אבל זה גם מראה על חוסר מקצוענות של הקבלן".