הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון במעבר תרקומיא שמדרום לחברון סיכלו אמש (א') הברחה של כ-9.6 קילוגרמים של סם ממריץ מסוג "קפטגון", המוכר גם כ"סם דאעש", לתוך שטח ישראל.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מסיכול הברחת הסם של דאעש
תיעוד מסיכול הברחת הסם של דאעש
המקררים ושקיות הסם שהוסלקו בהם
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מסיכול הברחת הסם של דאעש
תיעוד מסיכול הברחת הסם של דאעש
השקיות הכילו עשרות אלפי כדורי סם מסוג "קפטגון", במשקל של כ-9.6 קילוגרמים
(צילום: דוברות המשטרה)
ניסיון ההברחה התבצע באמצעות הסלקת כדורי הסם בדלתות מקררים משרדיים, שהיו אמורים להגיע משטחי יהודה ושומרון לכרם שלום, ומשם כסחורה נכנסת לרצועת עזה. שוטרי תחנת קריית גת, שהוזעקו למקום לאחר שהמשאית עוררה את חשדם של הבודקים הביטחוניים, מצאו בתוכה מקררים שבחלקם הפנימי הוסלקו חבילות שהכילו עשרות אלפי כדורי סם מסוג "קפטגון", במשקל כולל של כ-9.6 קילוגרמים, ובשווי שוק מוערך של עשרות אלפי שקלים.
לאחר תחקור שטר המטען (מסמך זהות של מטענים וחבילות) ונהג המשאית, תושב יהודה ושומרון כבן 53, עלה החשד כי הסמים יועדו לעבור דרך שטחי ישראל, ומשם כסחורה נכנסת לרצועת עזה, שם היו אמורים להיות מופצים. הנהג החשוד נעצר להמשך חקירה, והוא יובא היום בפני בית משפט השלום באשקלון לדיון בהארכת מעצרו.
סם "קפטגון" הוא סם מסוכן, שנקרא גם בשפת הרחוב "סם עניים". בעבר פורסם כי שימש את ארגון דאעש, שהיה נותן אותו ללוחמיו לפני יציאה לפיגועים על מנת להמריצם.