חולת קורונה בשבוע ה-27 להיריון, שהגיעה בסוף השבוע למרכז הרפואי בני ציון בחיפה, אובחנה עם מצוקת עובר וילדה בת בניתוח קיסרי דחוף. הפגה לא יכולה להיפגש עם אמה שעדיין מאושפזת, וגם לא עם אביה - חולה קורונה בעצמו השוהה בבית.
מנהל המרכז הרפואי, ד"ר אוהד הוכמן, סיפר היום (ג') לאולפן ynet: "האם הגיעה למחלקת הקורונה לאחר שהיא לא חשה בתנועות העובר. אנחנו כאן ערוכים לקלוט מטופלות בלידה או בהריון. בדקנו אותה וראינו מצוקת עובר ולכן עשינו לה ניתוח קיסרי דחוף באחד מחדרי הניתוח הייעודיים לחולי הקורונה. הוצאנו את הפגה ונאלצנו להנשים אותה. היא נמצאת בחדר עם לחץ שלילי באינקובטור, מבודדת, ואנחנו מתייחסים אליה כאילו היא חולת קורונה".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
- היא נמצאה חיובית? "זה לא מדויק. בבדיקה היא נמצאה 'חיובית חלש', אז אנחנו עדיין לא יודעים אם היא נדבקה או אם אלה שאריות מהאם. נעשה לה היום או מחר בדיקה נוספת. העברה היא לא תמיד שכיחה במהלך ההיריון".
- איך מתנהל הקשר בינה לבין האם? "נכון. האם מאושפזת אצלנו ומתאוששת במחלקת הקורונה. אנחנו מעדכנים את ההורים כל הזמן בטלפון ושולחים להם סרטונים שלה בווטסאפ. האמא שואבת חלב ואנחנו נותנים אותו במידת האפשר יחד עם הזנה נוספת שמחויבת המציאות.
"לשבוע 27 יש סיבוכי פגות שלא קשורים לקורונה, אבל בהחלט יש סיכויים טובים להישרדות. היום נעשה ניסיון ראשון להוציא את מכשיר ההנשמה ולראות אם היא יכולה להמשיך. ניתן לה את הטיפול המיטבי ונקווה שהיא תצא מזה ללא סיבוכים. כרגע המהלך הוא תקין".