2 צפייה בגלריה
שלושה עבריינים נעצרו בתום מרדף לילי שבמהלכו נסעו בפראות וניגחו ניידות משטרה
שלושה עבריינים נעצרו בתום מרדף לילי שבמהלכו נסעו בפראות וניגחו ניידות משטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה סיכלה הלילה (בין שלישי לרביעי) ניסיון חיסול שלפי החשד תוכנן לצאת לפועל במהלך בר מצווה לבנו של עבריין המשתייך לארגון פשיעה של משפחת לביא. שלושה חשודים מוכרים, הנחשבים למחסלים מקצועיים, נעצרו בתום מרדף ברכב משוכפל כשברשותם מפתחות לרכב מילוט נוסף, שאותר מוסתר, וכן לרחפן שלפי החשד אמור היה לשמש ככלי בביצוע החיסול - ייתכן אף באמצעות מטען שהיה מוצמד אליו.
ניסיון החיסול תוכנן להתקיים במהלך בר המצווה באולמי דוריה, צמוד לחמי יואב, כאשר אל האירוע הגיעו עבריינים בכירים רבים מהמרכז והדרום. יעד ניסיון החיסול, שהשתייך בעבר לארגונו של שלום דומרני, ניצל לפני כשנה מניסיון חיסול נוסף, שבוצע סמוך לביתו.
2 צפייה בגלריה
שלושה עבריינים נעצרו בתום מרדף לילי שבמהלכו נסעו בפראות וניגחו ניידות משטרה
שלושה עבריינים נעצרו בתום מרדף לילי שבמהלכו נסעו בפראות וניגחו ניידות משטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
הסיכול בוצע במסגרת מאבקה של המשטרה בסכסוכי הדמים בין ארגוני הפשיעה, בעקבות מידע שהתקבל אודות אירוע בר המצווה שבכוונת העבריין לקיים באולם אירועים סמוך לקריית גת. משטרת קריית גת נערכה לאירוע בשיתוף כוחות נוספים מתחנת אשקלון, יחידת יואב, ימ"ר את"ן לכיש ויחידת מודיעין של מרחב לכיש, לסיכול ולמניעת ניצול הזדמנות לפגיעה בחיי אדם, לנוכח הגעתם של גורמים פליליים רבים שהשתתפו באירוע.
במהלך ההיערכות, התקבל מידע ביחידה המרכזית בלכיש כי חוליית חיסול המונה שלושה בני אדם מתכוונת לפעול באירוע, וכוחות המשטרה שהיו פרוסים בשטח פתחו באופן מיידי בפעילות התקפית, שבמהלכה הצליחו לאתר את החשודים כשהם ברכב משוכפל. החשודים נמלטו עם רכבם בצורה פראית על כביש 35, תוך ניגוח ניידות. במהלך המרדף השוטרים נאלצו לירות לעברם.
שלושת החשודים, תושבי הדרום בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, מצויים בסכסוך דמים עם העבריין שקיים את האירוע, וכן עם עבריינים נוספים שהגיעו לחגוג עמו. מבדיקת הרכב כאמור עלה כי מדובר ברכב משוכפל, שעליו הותקנו לוחיות זיהוי שונות, וכן נתפס רחפן שלפי החשד אמור היה לשמש בניסיון החיסול. עוד נתפס מפתח לרכב נוסף, שאותר בהמשך הלילה כשהוא מוסלק בין שיחים בשטח פתוח, ולפי החשד אמור היה לשמש את השלושה כרכב מילוט.
שלושת החשודים הועברו להמשך חקירה במשטרת קריית גת, ויובאו בהמשך היום בפני בית משפט השלום באשקלון בבקשה להאריך את מעצרם.
מפקד תחנת קריית גת, סנ"צ שלומי דראי, מסר: "השינויים האחרונים במפת הפשיעה יצרו סכסוכים חדשים שחייבו אותנו לעדכן את הפעילות המבצעית ולהיערך באופן ממוקד נגד כל סכסוך, במטרה לסכל כוונות פגיעה ולשמור על חיי אדם. כך פעלנו גם הלילה, כאשר הבנו שאותו אירוע פרטי הוא פוטנציאל להוציא לפועל פגיעה משמעותית בחיי אדם, גם לנוכח אירועים דומים שראינו בעבר. ללא ספק הפעילות הוכיחה את עצמה עם סיכול ממוקד של חולייה מיומנת, המורכבת מעבריינים משפיעים שהצטיידו ברכב משוכפל, רכב מילוט, רחפן ולפי החשד אמצעים נוספים שנמצאים כעת בחקירה. נמשיך לפעול בנחישות אל מול העבריינים בכל זמן ומקום".