תאונה קטלנית ליד מחלף לטרון: ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס, בני 5 ו-7 מבית אל, נהרגו בצהריים (יום ו') בהתנגשות מכונית פרטית במשאית שעצרה בגלל תקלה בשולי כביש 1 ליד מחלף לטרון. שני נוסעים נוספים במכונית - ילד ונהג - נפצעו באורח קשה והובהלו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מפרטי התאונה עולה כי קרוב משפחתם של שני הילדים שנהג בדייהטסו סיריון התנגש במשאית שנאלצה לעצור בשולי הדרך בשל תקלה טכנית.
מזכירות היישוב פרסמה כי "משפחת בית אל מודיעה בצער רב על אסון כבד שפקד את היישוב עם מותם בתאונת דרכים בכביש 1 של ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס, ילדיהם של יעקב ורחל יונגרייס ונכדיהם של אבי ואורה כהן. בן נוסף, יאיר, נפצע וזקוק לתפילות".
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: חיים גולדיטש)

נוסעי המכונית הפרטית הם בני משפחה צעירה שמתגוררת באחד היישובים ביו"ש. הילדים היו בדרכם לבלות את השבת אצל קרובי משפחה ביישוב אחר. מאז היוודע דבר האסון סייעו צוותי חירום ביישוב למשפחה וליוו אותה. "זה אבל כבד. אסון של ממש רגע לפני שבת", סיפר אחד התושבים ביישוב.
בוחני תנועה של המשטרה חוקרים את נסיבות התאונה שבעקבותיה נחסם כביש 1 לכיוון תל אביב. כוחות רבים של מד"א, משטרה וכיבוי אש הוזעקו למקום. נהג המשאית ושני נוסעים שהסיע סיפרו שנאלצו לעצור בשוליים בגלל תקלה. לפי עדותם, נדלקה נורית אדומה. הנהג עצר בצד והדליק לדבריהם נורות איתות כשלפתע שמעו בום כשהמכונית התנגשה מאחור. "ירדנו מהר לבדוק מה קורה עם הנוסעים באוטו, לנסות לטפל, אבל כוחות ההצלה הרחיקו אותנו. אנחנו לא יודעים איך נפל עלינו הדבר הזה. אנחנו בשוק", סיפר אחד הנוסעים במשאית.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
(צילום: חיים גולדיטש)
פרמדיק במד"א אילן גור ארי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב שהתנגש במשאית. מחוץ לרכב שכבו ארבעה נפגעים - ילד כבן חמש וילד כבן שבע שהיו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם חבלה רב-מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם במקום".
גור ארי הוסיף כי "נער כבן 14 ונהג הרכב, כבן 25, סבלו מחבלה רב-מערכתית קשה. לאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותם בדחיפות לבית החולים, מצבם מוגדר קשה". מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי בשנה הזו נהרגו בכבישי ישראל 21 ילדים עד גיל 14 ועוד 149 ילדים נפצעו קשה בתאונות דרכים.
אתמול נהרג נהג מכונית פרטית כבן 60 בהתנגשות עם משאית בכביש 60, סמוך לצומת מיתרים וליישוב שמעה שבדרום הר חברון. מותו של הנהג נקבע על ידי צוות מד"א שהוזעק למקום. גופתו חולצה מהמכונית על ידי צוותי כיבוי.
רשף קובי ארז מתחנת כיבוי יהודה, אמר כי זו הייתה "תאונת דרכים קשה בין משאית המובילה עפר לרכב פרטי. נהג הרכב הפרטי היה לכוד בצורה קשה שהצריכה חילוץ מורכב בכלים הידראוליים". מחקירה ראשונית עלה שהסיבה להתנגשות היא אי מתן זכות קדימה בכניסה לצומת.