אתר החדשות הסורי, נידאא אל-וטן, דיווח היום (חמישי) מפי גורמים כי מטאע א-סרחאן, בכיר בבעת' - המפלגה השלטת בסוריה - נעלם אתמול בבוקר אחרי שיצא מביתו בכפר א-רפיד במחוז קוניטרה שבסוריה. בתקשורת הערבית שמזוהה עם האופוזיציה במדינה עלו דיווחים שונים לגבי גורלו - חלק טענו שהוא נחטף מול ביתו, אחרים פרסמו כי ברח לישראל, ולפי דיווח אחד הוא היה בישראל - ושוחרר בחזרה לסוריה. המשטר הסורי וגם התקשורת הרשמית לא התייחסו לאירוע.
1 צפייה בגלריה
מטאע א-סרחאן בכיר מפלגת הבעת' בסוריה
מטאע א-סרחאן בכיר מפלגת הבעת' בסוריה
"נעלם אחרי שיצא מביתו". א-סרחאן
לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, ישראל חטפה אתמול את הבכיר מביתו, שנמצא ליד הגולן. בדיווח נכתב כי תושבי האזור מאשימים את הכוחות הישראליים - שחצו את הגבול כדי לחטוף אותו. במרכז עסקו בשאלה מדוע א-סרחאן נחטף, והעלו כי ייתכן שהוא הואשם בשיתוף פעולה עם חיזבאללה, או שהוא בעצם עובד עבור ישראל. המרכז הוסיף כי כוחות המשטר הסורי מנועים מלהתקרב לאזור הגבול מכיוון שהוא נחשב לאזור הפסקת אש בין ישראל למשטר.
גם אתר "קול הבירה" הסורי, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח אתמול כי ישראל מעורבת בהיעלמותו של בכיר מפלגת הבעת'. לפי הפרסום, "יחידת מודיעין ישראלית" חטפה אותו מביתו בשעות הבוקר.
לצד הדיווחים בסוריה על א-סרחאן, בצה"ל עדכנו כי הצבא עצר אתמול חשוד שחצה את קו הגבול משטח סוריה לשטח ישראל. לפי הודעת צה"ל, החשוד לא חצה את גדר המערכת והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.
בהמשך דיווח "קול הבירה" כי "כוחות חירום בינלאומיים העבירו את מטאע א-סרחאן לנציגים בסוריה, אחרי ששוחרר מחזקת המודיעין הישראלי. המודיעין הישראלי עצר אותו אתמול בכפרו".