אן טרנר קוק, שדיוקנה כתינוקת הפך לסמל של מוצרי "גרבר", הלכה לעולמה בגיל 95. חברת "גרבר" הודיעה ביום שישי על מותה של קוק: "שנים רבות לפני שהפכה לאם יוצאת דופן, למורה ולסופרת, החיוך וההבעה הסקרנית שלה כבשו לבבות בכל מקום, וימשיכו להיות סמל לכל התינוקות".
2 צפייה בגלריה
אן טרנר קוק התינוקת של ברבר מתה בגיל 95 ארה"ב
אן טרנר קוק התינוקת של ברבר מתה בגיל 95 ארה"ב
אן טרנר קוק והדיוקן שלה כתינוקת
(צילום: AP)
קוק, ילידת 1926, הייתה בת חמישה חודשים כשהשכנה שלה - דורותי הופ-סמית - ציירה דיוקן שלה בפחם. את הציור הגישה סמית לתחרות של "גרבר", שערכה קמפיין ארצי לשיווק מזון לתינוקות. הדיוקן היה מוצלח כל כך, שב-1931 הוא הפך לסמל הרשמי של חברת המזון לתינוקות.
במשך עשרות שנים זהותה של קוק נשמרה בסוד, ונפוצו שמועות לגבי זהות התינוק - או התינוקת - שפרצופם מופיע על מוצרי "גרבר". בבורסת השמות היו גם כוכבי הקולנוע המפרי בוגרט ואליזבת טיילור. רק בסוף שנות ה-70 חשפה חברת המזון לתינוקות ש"התינוקת של גרבר" היא קוק.
2 צפייה בגלריה
(הדיוקן של התינוקת קוק הפך לסמל של חברת "גרבר")
קוק עבדה כמורה לספרות בטמפה שבפלורידה, ובמשך השנים החלה לחבר ספרי מתח. היא הביאה לעולם ארבעה ילדים. בראיון שהעניקה ב-1998 ל-AP אמרה שאמא שלה סיפרה לה בילדותה שהיא ההשראה לדיוקן המפורסם ואמרה לה: "אם את הולכת להפוך לסמל של משהו, מה יכול להיות נחמד יותר מסמל של מזון לתינוקות?". באשר לדיוקן עצמו אמרה קוק: "כל התינוקות מלבבים. הסיבה שהציור הזה היה כל כך פופולרי היא שהאמנית הצליחה ללכוד את הלבביות שיש לכל התינוקות".
בראיון נוסף ל-AP סיפרה קוק שרק בתחילת שנות החמישים היא התחילה לקבל מ"גרבר" תשלום על הציור, סכום שלדבריה "מספיק לשלם שכר דירה בבית צנוע ולקנות מכונית ראשונה".