3 צפייה בגלריה
בית חב"ד קטמנדו
בית חב"ד קטמנדו
הישראלים בבית חב"ד קטמנדו
(צילום: בית חב"ד קטמנדו)
שליח חב"ד בקטמנדו, הרב חזקי ליפשיץ לקח חלק בימים האחרונים במאמצי החילוץ של עשרות ישראלים מהכפר מנאנג ומנקודות אחרות ברכס האנאפורנה, שם נתקעו מטיילים רבים בעקבות סופות שלגים וגשם בנפאל. הישראלים שהיו באמצע טרק סובב אנאפורנה, תקועים מאז ערב יום כיפור במלון בכפר ולא יכולים להמשיך בטרק או לחזור אחורה מאחר והדרכים נחסמו.
3 צפייה בגלריה
חילוץ ישראלים בקטמנדו
חילוץ ישראלים בקטמנדו
"הישראלים שנתקעו במנאנג היו במצב רוח מעולה"
(צילום: בית חב"ד קטמנדו)
ליפשיץ ורעייתו חני סייעו בחילוצים ביחד עם חברות הביטוח השונות שנתנו גב רחב לאירוע, בניגוד לאזרחים ממדינות אחרות. בסך הכל, נשלחו עד כה כ-30 מסוקים אשר הוציאו ממנאנג יותר מ-100 ישראלים. "אני מאמין שמחר-מחרתיים יצליחו לשלוף את כל הישראלים כי הדרכים נהרסו ואי אפשר לחזור בהליכה. צריך להבין שהסופה גרמה למפולות, הזיזה כבישים מהמקום, דרכים נפלו, יש מקומות שיקח הרבה זמן לשקם", סיפר הרב חזקי ליפשיץ.
3 צפייה בגלריה
הרב חזקי ליפשיץ
הרב חזקי ליפשיץ
הרב חזקי ליפשיץ
(צילום: בית חב"ד קטמנדו)
במקביל, דאג הרב ליפשיץ להביא לישראלים התקועים במנאנג את ארבעת המינים כדי להנעים את זמנם ולציין עימם את חג הסוכות. בית חב"ד בקטמנדו אף שלח נציג מטעמו שנשאר במנאנג עם כל אלה שנותרו שם. "הישראלים שנתקעו במנאנג היו במצב רוח מעולה, במקרה שלהם מי שהיו בלחץ הם ההורים. אלו שנתקעו לבד באמצע הדרך היו לחוצים יותר על יציאה מהשטח, אני אישית לא הייתי במאננג כי היה לנו שם נציג. הייתי בכפרים קטנים", הוסיף הרב ליפשיץ.
בית חב"ד בקטמנדו עזר גם ביצירת קשר בין המשפחות בארץ לקרוביהם שנתקעו על האנאפורנה לאחר קריסת רשתות התקשורת באזור. חוץ מהישראלים שנתקעו במנאנג היו גם כאלה שחולצו ממקומות שונים נוספים בעקבות מחלת גבהים, הרב ליפשיץ ונציגי בית חב"ד סייעו בחילוצים גם במהלך החג.