כמאה מחבריהם לנשק של הדר גולדין ואורן שאול ז"ל, לוחמי צה"ל שגופותיהם נמצאים בידי חמאס, קיימו הערב (ד') מיצג מחאה מול הכנסת במלאת שש שנים למבצע "צוק איתן", שבו נפלו השניים. החברים קראו לממשלה לנצל את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה בגלל הקורונה לקידום משא ומתן להשבת החללים.
החברים, כולם לוחמי גולני וגבעתי ששירתו יחד גולדין ושאול או לצידם, קיימו טקס צבאי, כשהם לבושים במדי ב' ועל פניהם מסכות עם פרצופי החיילים. דגל המדינה הורד לחצי התורן, הם שרו התקווה וקראו לממשלה לפעול להשבת גולדין ושאול. בסיום הטקס הם צעדו כפלוגה מסביב לכיכר שמול רחבת הכנסת, במטרה לסמן שהמבצע עדיין לא תם כל עוד גופותיהם לא הוחזרו.
גל שוורץ, ששירת יחד עם גולדין בצוות, סיפר: "גדלנו יחד מההכשרה, יום לפני הכניסה לעזה בצוק איתן אני והדר התחלפנו בתפקידים. בהתחלה קצת כעסתי עליו, רציתי לעצמי את כל האקשן עם המ"פ, ובסוף יצא שהייתי בכוח שנכנס לחלץ אותו מהקרב שממנו לא שב. אני כאן להשלים את המשימה. שש שנים עברו והדר לא איתנו, זה מטורף. אנחנו מחויבים לערכים שחונכנו עליהם ולא נרפה עד שכולם ישובו הביתה".
3 צפייה בגלריה
אירוע 6 שנים לצוק איתן
אירוע 6 שנים לצוק איתן
החברים של גולדין ושאול מפגינים מול הכנסת
(צילום: עמית שאבי )
3 צפייה בגלריה
אירוע 6 שנים לצוק איתן
אירוע 6 שנים לצוק איתן
(צילום: עמית שאבי )
"עד היום, שש שנים, אנחנו מסתובבים עם החלל הזה באוויר", אמר עודד חייק, לוחם שהיה תחת פיקודו של גולדין. "בגלל הקורונה נוצרה לנו הזדמנות פז, חמאס בפניקה ופנה בפעם הראשונה להיכנס למשא ומתן על השבויים. ממשלת ישראל חייבת להתנות את הסיוע לקורונה בשחרור השבויים, לפני שההזדמנות תחמוק מידינו. אנחנו דורשים להקשיח את התנאים מול חמאס ומדגישים שאיננו קוראים לשחרור מחבלים, הדר לא היה רוצה שישוחררו מחבלים תמורת גופתו".
בטקס השתתפו השר רפי פרץ (הבית היהודי) ושר הביטחון לשעבר ח"כ משה (בוגי) יעלון (יש עתיד-תלם). גם הח"כים יוראי להב הרצנו (יש עתיד-תלם) ואופיר סופר (ימינה) הגיעו לתמוך בחברים של הדר ואורון.
3 צפייה בגלריה
אירוע 6 שנים לצוק איתן
אירוע 6 שנים לצוק איתן
המפגינים מול הכנסת. "הדר לא היה רוצה שישוחררו מחבלים תמורת גופתו"
(צילום: עמית שאבי )
בסיום דבריו של יעלון פנה אליו אחד הלוחמים: "אתה אמרת שזו אחריות ההנהגה. אני הייתי מצפה ממך לעמוד ולהגיד 'זו אחריותי, אני אחראי באופן אישי לזה, אין מישהו אחר'.אנחנו בטח לא אחראים לזה, אין עוד אחראים".
יעלון השיב: "אמרתי שאני מרגיש מחויב באופן אישי. כמובן שאני דואג ללוות את זה לאורך הדרך, כולל עכשיו בוועדת החוץ והביטחון, כדי להביא לכך שהדר ואורון יובאו הביתה לקבר ישראל".
מור חאייק, ראש המטה החברתי להשבת הבנים, אמר: "אנחנו עומדים כאן פלוגה שלמה, החברים של הדר ואורון, וזוכרים אותם. צוק איתן עדיין לא נגמר. תסתכלו לאורון והדר בעיניים - שש שנים והם עדיין בעזה. בחודש האחרון הקומה ממשלה חדשה ויש הזדמנות בצל הקורונה לקדם את השבת הבנים. חינכתם אותנו שלא מפקירים אנשים בשטח, אנחנו כאן לעמוד על כך".