מבדא פרחאת, העיתונאי שהותקף בסוף השבוע על ידי שוטר סמוך לחתונה שנערכה ביישוב מג'ד אל-כרום בצפון, אמר הבוקר (יום א') כי הוא חש שהתקרית הייתה עלולה להסתיים הרבה יותר גרוע. "רואים בסרטון איך הוא שולף את ה-M-16 ובא אליי, מרחק אפס בינינו. אני לא יודע אם היה יוצא בטעות כדור, איפה היינו עכשיו", אמר פרחאת בריאיון לאולפן ynet.
העימות בין השניים אירע לאחר שבמוקד 100 של המשטרה התקבלו תלונות על הקמת רעש חריג בחתונה. בתיעוד מהזירה נראה השוטר דוחף צעיר מקומי, ובהמשך מכה בטלפון הנייד של פרחאת שתיעד את המתרחש. הטלפון של העיתונאי נשבר, והוא עצמו נפגע ונזקק לטיפול רפואי בבית חולים. אחר כך נראה השוטר שולף M-16 ופותח את הקת. לאחר הפצת התיעוד הוחלט להעביר את השוטר לתפקיד אחר.
2 צפייה בגלריה
הכתב מבדא פרחאת תושב מג'ד אל כרום הותקף  בשעות הלילה על ידי שוטר בזמן שסיקר אירוע בכפרו
הכתב מבדא פרחאת תושב מג'ד אל כרום הותקף  בשעות הלילה על ידי שוטר בזמן שסיקר אירוע בכפרו
השוטר שתקף את העיתונאי ושלף נשק
"המשטרה הגיעה בסביבות 22:30 ורצתה להפסיק את החתונה, למרות שהחוק אומר שאפשר לקיים אותה עד 23:00. יומיים לפני כן באה המשטרה לאותו אולם וביקשה להפסיק את החתונה בשעה 21:00", סיפר הבוקר פרחאת. "לפני שבועיים הייתה פגישה בין בעלי אולמות החתונות במג'ד אל-כרום והמועצה המקומית בתחנה, וכולם סיכמו להפסיק את החתונות באולמות בשעה 23:00".
פרחאת, שמשדר ברדיו א-שמס וכותב בכלי תקשורת נוספים, סיפר עוד: "בעל האולם התקשר אליי ואמר לי בשעה 22:20 'המשטרה תבוא לעצור את החתונה'. הגעתי למקום, אפשר לראות כמה שוטרים באים להפסיק את החתונה. היה שם ויכוח רגיל וביקשתי מהתושבים שהתאספו במקום להתרחק מהשוטרים ולא לדבר איתם.
"פתאום, השוטר הזה שרואים בסרטון דוחף בחור צעיר. מתפקידי כעיתונאי, פתחתי את המצלמה על המקום והתחלתי לצלם. אמרתי שבשעה 22:30 משטרת ישראל באה למג'ד אל-כרום להפסיק את החתונה לא לפי החוק. פתאום אחד השוטרים תקף אותי, נתן מכה לטלפון שנשבר ודחף אותי".
2 צפייה בגלריה
הכתב מבדא פרחאת תושב מג'ד אל כרום הותקף  בשעות הלילה על ידי שוטר בזמן שסיקר אירוע בכפרו
הכתב מבדא פרחאת תושב מג'ד אל כרום הותקף  בשעות הלילה על ידי שוטר בזמן שסיקר אירוע בכפרו
"הוא נתן מכה לטלפון שנשבר ודחף אותי". פרחאת
- הוא דחף אותך כשראה שאתה עם המצלמה? "הוא קודם כל נתן מכה לטלפון וזרק אותו על הרצפה ודחף אותי. אמרתי לו שאני עיתונאי ומותר לי לצלם - דחף אותי עוד פעם. אפשר לראות בווידאו, הוא לא בסכנה. הוא רץ לניידת, הביא M-16 ומכין אותו לפעולה".
- יכול להיות שיש פה מתח בלתי נסבל שנוצר בתקופה האחרונה בין המשטרה לאזרחים הערבים? "אני לא חושב. מה שהיה בכפר קאסם (עימות שבמהלכו אזרחים תקפו שוטרים) זה משהו אחר. אנחנו עושים דברים לפי החוק, החוק אומר שאפשר לעשות חתונות עד 23:00. המשטרה צריכה להיות איפה שהיא צריכה להיות, לא באולמות אירועים ולא איפה שיש אנשים שמחים, לא שם יש אלימות במגזר הערבי.
"לצערי, כל יום יש לנו רצח ואלימות. אם המשטרה תתנהג ככה, אני לא יודע לאן עוד נגיע. ההחלטה של המשטרה להעביר את השוטר הזה למקום אחר, ממג'ד אל-כרום לטמרה או לסכנין היא הזויה. זה אומר שהוא יעשה את זה עוד פעם. אנחנו מבקשים להשעות את השוטר מתפקידו, ועד שנראה חקירה של מח"ש לא להעביר אותו למקום אחר".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "במוקד 100 התקבלו תלונות על רעש חריג באופן יוצא דופן שמגיע מחתונה במג'ד אל-כרום ומפריע לכל תושבי האזור. שוטרי התחנה המקומית הגיעו למתחם שבו התקיימה החתונה, והחלו לחפש את בעל המתחם, תוך כדי שמספר צעירים החלו להתקהל סביבם ולהפריע להם בביצוע תפקידם ובניסיונות לאתר את בעל המתחם כדי שינמיך את הרעש.
"שוטרי משטרת ישראל נדרשים להתמודד עם מצבים מורכבים במגע עם אזרחים שלעיתים עלולים לגלוש במהירות לאלימות מצד האזרחים ולהביא להסלמת האירוע. חרף האמור במקרה זה, לאחר בדיקה ראשונית וצפייה בסרטונים שהופצו הוחלט להעביר את השוטר מתפקידו הנוכחי עד לבחינת תפקודו על ידי הגורמים המוסמכים".