1 צפייה בגלריה
מטה בוקינג האג
מטה בוקינג האג
מטה בוקינג האג
(צילום: shutterstock)
שבועיים אחרי ההחלטה של חברת התיירות בוקינג.קום לסמן מקומות לינה מעבר לקו הירוק, משרד החוץ הודיע כי בעקבות "שיח דיסקרטי ויעיל" עם הנהלת החברה, הסימון - שלפי בוקינג פורסמה גם באזורי סכסוך אחרים בעולם - לא יכלול אזהרה מפגיעה בביטחון ובזכויות אדם.
הסימונים החדשים, שלפי החברה הופיעו באתר כבר אתמול באזורים שנמצאת במחלוקת ברחבי העולם, לא יכללו גם את ההערה שההתנחלויות הן שטח כבוש, ויציינו לצד אותם מקומות כי "יש להפנות תשומת לב לאזהרות המסע הקיימות לאזורים אלה משיקולי ביטחון אישי".
בבוקינג טוענים כי ההודעה שאמרו שיסמנו מלכתחילה - הכוללת רק אזהרה מאזור סכסוך - פורסמה כפי שהיא. "המשימה שלנו ב-Booking.com היא להקל על כל אדם לחוות את העולם", אמרה החברה. "במהלך החודשים הקרובים אנו מתכננים להוסיף התראות באתר בנוגע ליותר מ-30 אזורים ברחבי עולם על מנת לוודא כי ללקוחותינו יש את כל המידע לו הם זקוקים על מנת לקבל החלטות מבוססות מידע אודות היעדים אליהם הם שוקלים לנסוע אשר עשויים להיות מקוטלגים כמושפעים מקונפליקטים ועלולים להוות סיכון למטיילים.
"המטרה היא פשוט לספק מידע ללקוחות, כך שיוכלו לקבל החלטות בעצמם, או לפחות יבדקו את הנחיות המסע הרשמיות של הממשלה שלהם כחלק מתהליך קבלת ההחלטות שלהם. התראות אלו יופיעו גם בנוגע לאזורים נוספים אשר עשויים להיות מקוטלגים כשנויים במחלוקת או מושפעים מקונפליקטים".
האזהרה שמופיעה כעת ליד מקום אירוח במעלה אדומים:
אזהרה מפני אירוח במעלה אדומים

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בעקבות המגעים עם החברה כי "המדיניות שלנו היא לא להשאיר אף זירה ולקיים מאמץ מדיני מתמיד מול תעמולת השקר האנטי ישראלית. אנחנו מודים לבוקינג על שינוי ההחלטה. מדינת ישראל השיגה היום הישג חשוב במאבק בדה לגיטמציה".
שר התיירות יואל רזבוזוב הוסיף כי "מדובר בהישג חשוב של מדינת ישראל. מרגע שנודע העניין, בהנחיית ראש הממשלה לפיד, יחד עם אנשי משרד החוץ מנענו מחברת בוקינג העולמית לפרסם מידע שיקרי נגד ישראל ונגד עסקי תיירות ישראלים שבשטחי יהודה ושומרון. הוכחנו שיש למדינת ישראל את היכולת לפעול ולנצח בזירה המדינית, ואני בטוח שככה נעשה גם בעתיד מול כל ניסיון לפגוע בנו".