גבר במדי קצין צה"ל תועד אחר הצהריים (חמישי) מוריד דגל גאווה שתלתה מועצה אזורית עמק הירדן לרגל חודש הגאווה באחד הכבישים. את הדגל תלה ראש המועצה עידן גרינבאום בכיכר צמח, ליד הכינרת. כעבור שעתיים הגיע למקום לובש המדים כשהוא נושא רובה M-16 עם אדם נוסף, והם הורידו את הדגל. לא ברור אם מדובר באיש קבע או בקצין במילואים.
המועצה האזורית מסרה: "זה ארבע שנים שהמועצה מציינת את אירועי חודש הגאווה. ארבע שנים מונף הדגל במרכז המועצה אך עוינות כזו לא ראינו מעולם. משעות אחר הצהריים הורד פעמיים דגל הגאווה אותו הניף בבוקר ראש המועצה עידן גרינבאום ביחד עם מחזיק תיק הקהילה הגאה, ינון ערב, בכיכר המרכזית בצומת צמח. בפעם השנייה, במבצע משותף של חייל במדי צה"ל ואדם נוסף, לא הסתפקו הצמד בהורדת הדגל אלא גם חיבלו בתורן הדגל, כל זאת בהתרסה ומול המצלמות".
2 צפייה בגלריה
תלישת דגל גאווה במועצה האזורית עמק הירדן
תלישת דגל גאווה במועצה האזורית עמק הירדן
במדי קצין צה"ל ועם רובה M-16. הגבר שתלש את דגל הגאווה
2 צפייה בגלריה
תלישת דגל גאווה במועצה האזורית עמק הירדן
תלישת דגל גאווה במועצה האזורית עמק הירדן
השניים שתלשו את דגל הגאווה בעמק הירדן
במעצה דרשו מצה"ל "למצות את החקירה עם החייל שפניו גלויות". ואמרו כי קב"ט המועצה הגיש תלונה במשטרה. "אנו רואים בחומרה רבה את המעשים הסותרים בכל צורה שהיא את דרכה של המועצה האזורית עמק הירדן ותושביה, נמסר.
האגודה למען הלהט"ב מסרה בתגובה: "להט"בפוביה לא יכולה להיות חלק מערכי צה"ל. העובדה שמעשה ונדליזם נעשה על ידי קצין במדים מראה על אובדן ערכי חמור. אין אלא לתהות כיצד אותו קצין שהתעקש להוריד באלימות דגל גאווה מתייחס לחייליו הלהט"ב. אנחנו מצפים מצה"ל לתחקר את המעשה ולמצות את הדין עם הקצין".
זהות הקצין אינה ידועה עדיין בצבא. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "התנהגות הקצין בסרטון אינה משקפת את ערכי צה"ל. הנושא ייבדק ויטופל".