מדינת ישראל מפלה אזרחים וחיילים להט"בים, לא מאפשרת להם לקבל שוויון זכויות מלא ולגדל ילדים מבלי להערים קשיים, ואף לא מאפשרת להם להינשא בארץ - אך כן מבקשת מהם למלא את כלל החובות הנדרשות מתוקף היותם אזרחי המדינה, גם במחיר של אובדן חייהם. בחור צעיר יכול להיות לוחם מצוין, להתנדב למילואים ולמות בקרב - אך לא לקבל את הזכויות המגיעות לו גם לאחר מותו.
2 צפייה בגלריה
סרן (מיל׳) שגיא גולן ז"ל ובן זוגו עומר
סרן (מיל׳) שגיא גולן ז"ל ובן זוגו עומר
היו אמורים להינשא לפני כשבוע. סרן (מיל') גולן ז"ל ובן זוגו עומר
הסיפור הטרגי של סרן (מיל') שגיא גולן, לוחם לוט"ר שנפל בקרב על בארי, המחיש את האבסורד והאפליה שמהם סובלים חיילים להט"בים - בטח בחייהם, אבל גם לאחר מותם. ביום הטבח ירד גולן, מבלי לחכות לקריאה, לקיבוץ בארי, כדי להציל חיים ומשפחות נצורות. גולן, שהיה אמור להתחתן עם בן זוגו עומר אוחנה לפני כשבוע, הוביל צוות של לוחמים, נתקל עם הכוח שלו במחבלים רבים - ונהרג. למרות זאת, לדבריו של עומר, צה"ל לא הכיר בו כבן זוגו של גולן והתעלם ממנו.
האם האפליה הזו תתוקן? יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פנה ביום חמישי האחרון לשר הביטחון יואב גלנט בדרישה שלא להפלות חיילים להט"בים שנופלים במהלך שירותם הצבאי. אוחנה סיפר כי הגיעו אליו תלונות של חיילים להט"בים החוששים כי אם יקרה להם הנורא מכול, המדינה תפלה אותם לרעה.
2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
"אין הבדל בין דם לדם". אוחנה
(צילום: גיל יוחנן)
"בשעה קשה זו, כשחיילי צה"ל וכוחות הביטחון מתכוננים למלחמה קשה וארוכה למיגור אויבי ישראל, מצויים בהם גם להט"בים", כתב אוחנה לשר גלנט. "חלקם פנו אליי בנושא, בתחושה קשה של חשש כי יופלו לרעה. דומני כי יש חשיבות גדולה ועידוד רוחני לחזרה על המובן מאליו - שאין הבדל בין דם לדם ואין הבדל בין משפחה שכולה לרעותה ככל שהדבר נוגע לזכויות הניתנות בחוק".
אוחנה הוסיף כי שוחח בעבר עם שרי ביטחון קודמים כדי למנוע מקרים של אפליה על רקע חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום). "בעבר הייתי בקשר עם שרי ביטחון קודמים בנושא שבנדון. באמצעותם הבהיר משרד הביטחון בכתב, כי הפרשנות של משרד הביטחון את החוק היא כי הוא חל על משפחות של זוגות בני אותו המין וכך המשרד מתנהל".
עם זאת, אוחנה לא התייחס לעובדה שמדינת ישראל לא הייתה מכירה בנישואיהם של שגיא ועומר - אם שגיא לא היה נהרג, והם היו מתחתנים בארץ. ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס גם הוא לנושא, וציין: "סרן (מיל') שגיא גולן, לוחם לוט"ר נפל בקרב על בארי. שגיא ובן זוגו עומר עמדו להינשא. מדינת ישראל חייבת להתייחס לעומר בדיוק כמו שמתייחסים לכל בת זוג של לוחם שנפל. אם שגיא טוב כדי למות בעד ארצו, מגיע לו שארצו שלו תכבד את בחיר לבו, תאפשר לו להביא ילד לעולם ותחבק אותו באהבה. אני מבטיח לך, עומר, אני אהיה לצידך".
מזכ"ל מפלגת כחול לבן, ח"כ לשעבר איתן גינזבורג, אמר כי "בלתי נתפס שאדם נותן את החיים שלו למדינה אבל המדינה לא מקבלת את איך שהוא חי. לעומר אוחנה, בן זוגו וארוסו של קצין הלוט"ר שגיא גולן ז"ל - שנפל כגיבור בקרב מול מחבלים מפלצות אדם, מגיעות כל הזכויות. אנחנו ניאבק על כך".