4 צפייה בגלריה
מדחת סאלח עם בשאר אסד
מדחת סאלח עם בשאר אסד
מדחת סאלח עם נשיא סוריה בשאר אסד
ישב בכלא הישראלי, קישר בין הסורים לאיראנים וחיזבאללה: שעות אחרי שפורסם דבר חיסולו של מדחת סאלח, האסיר משוחרר שגורש מישראל ומת במוצב עין א-תינה, בסוכנות הידיעות "סאנא" דווח כי בעבר ניצל סאלח מכמה ניסיונות התנקשות של ישראל - האחרון שבהם ב-2011. ראש ממשלת סוריה חוסיין ערנוס גינה את "פשע החיסול" ואמר כי "פעולות שכאלה רק יגרמו לנו להמשיך ולפעול לשחרור הגולן הסורי".
4 צפייה בגלריה
מדחת סאלח
מדחת סאלח
"ניצל ממספר ניסיונת חיסול של ישראל". מדחת סאלח
4 צפייה בגלריה
אזור החיסול
אזור החיסול
אזור החיסול
סאלח נולד בכפר הדרוזי מג'דל שמס - שם הוקמה הערב סוכת אבלים - ונעצר בפעם הראשונה על-ידי ישראל ב-1983 בגין עבירות ביטחוניות ונכלא למשך 12 שנים. סאלח שוחרר ב-1995 ונעצר שוב כשנתיים לאחר מכן באשמת מעורבות בפעילות טרור.
שנה לאחר מכן הוא גורש לסוריה ונבחר לפרלמנט, שם קיבל את האחריות לניהול "תיק הגולן" מטעם ממשלת סוריה, ושימש כמעין שליח של המשטר. עם זאת, סלאח היה איש הקשר בין משטר אסד למיליציות שפועלות בגולן, בהם גם האיראנים וחיזבאללה. בדרכו הביתה, בעודו נמצא במרחב שחיזבאללה מנסה להקים בו תשתיות נגד ישראל, נהרג ככל הנראה על-ידי צלף ממרחק של כמה קילומטרים בודדים מקו הגבול.
4 צפייה בגלריה
גזיר עיתון מ1985 על מדחת סאלח וחוליית מחבלים ברמת הגולן
גזיר עיתון מ1985 על מדחת סאלח וחוליית מחבלים ברמת הגולן
הדיווח על מעצרו של מדחת סאלח ושותפיו ברמת הגולן
(מתוך ארכיון "ידיעות אחרונות")
על אף ההתבטאויות החריפות של סאלח נגד המדיניות הישראלית בגולן, הוא היה דמות זוטרה יחסית שפעלה בגולן הסורי, וחיסולו מצטרף לשתי תקיפות נוספות מהאוויר נגד יעדים איראניים שיוחסו לצה"ל בשבוע האחרון. בישראל ממשיכים לסרב להתייחס לחיסול.