איש עסקים מוכר מתחום הנדל"ן עוכב לחקירה בחשד להסתרת הכנסות - ובעקבות חובות עתק שנתבעו ממנו ומסתמכים בקרוב ל-2 מיליארד שקלים. אותו איש עסקים הורשע בעבר בעבירות מרמה בפרשה של קריסת קבוצת חברות בנייה וריצה עונש מאסר ממושך.
1 צפייה בגלריה
איש העסקים כשנעצר בעבר
איש העסקים כשנעצר בעבר
איש העסקים, כשנעצר לפני יותר מעשור
(צילום: אוראל כהן)
האיש, תושב המרכז בן 61 המצוי בהליכי פשיטת רגל, חשוד בעבירות של הונאת נושים, עבירות בתחום פשיטת הרגל וחדלות פירעון ועבירות הלבנת הון. החקירה מתנהלת נגדו ונגד מעורבים נוספים - בני משפחה ומקורבים. החובות שנתבעו ממנו במסגרת הליכי פשיטת הרגל שבהם הוא מצוי ומסתכמים בכ-1.8 מיליארד שקלים.
על פי החשד, איש העסקים פעל לאורך תקופה ממושכת, בסיוע מקורביו, להסתיר את הכנסותיו ונכסיו מהנושים במהלך פשיטת הרגל וזאת בין היתר באמצעות רישום חשבונות בנק וחברות בשליטתו על שם אחרים.
הבוקר, עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, ביצעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 חיפושים בביתו של החשוד ובבתיהם של מעורבים נוספים וכן במשרדי תאגיד הקשור לחשוד.
במהלך החיפושים נתפסו מסמכים וחומרי מחשב רבים. החשוד ומעורבים נוספים עוכבו וחקירתם צפויה להימשך. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.