בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשך היום (רביעי) משפטו של יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו. הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, עלתה שוב לדוכן העדים ונחקרה על-ידי סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד.
אחרי שאתמול קליין ציינה בעדותה כי מילצ'ן מימן ארוחות שבישל השף חיים כהן במעון ראש הממשלה לשעבר נתניהו בבלפור, פרסם היום כהן תגובה שבה סתר את דברי העדה. "באחת הארוחות שבישלתי אצל ארנון מילצ'ן, ביקשה ממני הגברת נתניהו שאבוא לבשל בבלפור להם ולנשיא המדינה. הסכמתי מיד וקבענו שידברו איתי מבית ראש הממשלה ונסגור את הפרטים", כתב כהן ברשתות החברתיות.
הוא הוסיף: "מילצ'ן מיד קם מהשולחן, לקח אותי הצידה ולחש לי 'אני משלם את הארוחה שלהם'. אני סירבתי מיד בתוקף. זה היה יום שלישי בשבוע, ארבעה ימים אחרי הארוחה בבית מילצ'ן. הגענו לבלפור ובישלנו למשפחה ולנשיא כמתוכנן. את התשלום לארוחה קיבלנו כמו שקבענו מבית ראש הממשלה מתקציב האירוח כמקובל. 198 שקלים לסועד ועוד סכום למלצר. בלפור הזמין ובלפור שילם".
4 צפייה בגלריה
בני הזוג נתניהו, כהן ומילצ'ן
בני הזוג נתניהו, כהן ומילצ'ן
בני הזוג נתניהו, כהן ומילצ'ן
(צילום: EPA, טל שחר, רויטרס )
אחרי שדברי כהן מהיום הוצגו לקליין בדיון היום, היא השיבה: "כל השפים שהבאנו לבלפור אנחנו שילמנו. יגידו חיים כהן שלא, טעיתי ממרחק השנים. חיים כהן אמר לי שזו הפעם האחרונה שהוא מבשל להם. תבדוק אותי, כמה ארוחות היו בבלפור במימון ארנון מילצ'ן. אנחנו שילמנו את השפים שלנו".
קליין אמרה עוד: "שרה גם אמרה לי שהם לא יכולים להרשות לעצמם שהוא יאכל מקדונלד'ס ולכן היא רוצה שיהיה שם, היה עושה את כל ההכנות". חדד: "התגעגעתי לימים שאת מטנפת". קליין: "אני לא מטנפת, אני אומרת מה היה". אחר כך הוסיפה העדה: "נתניהו אמר לי פעם לאיזה נהג להגיד לו שישימו את השמפניות באוטו. היה מקרה ספציפי שהעמיסו בו את כל הדברים, אוכל, שמפניות וסיגרים. נתניהו אמר לי להעמיס". קליין ציינה כי היא גם פירטה מה להעמיס לנתניהו.

"היו יושבים יחד ומעשנים"

במהלך החקירה הנגדית, הפנה עו"ד חדד שאלות לקליין בנוגע לראש הממשלה יאיר לפיד שהוא עד בתיק 1000 המייחס לנתניהו עבירות מרמה והפרת אמונים. "אני מאשרת שהם היו חברים טובים", אמרה קליין מעל דוכן העדים. "שוחחתי עם לפיד לא ארוכות, פגשתי אולי את אשתו פעם-פעמיים, מעולם לא את ילדיו".
הסנגור חדד שאל: "הם היו יוצאים יחד ל'גנקי'?", קליין: "הייתה שם חתונה של הבת של מילצ'ן, גם אני הייתי". העדה אמרה עוד: "לפני הפוליטיקה הם היו יושבים יחד ומעשנים. יכול להיות שלפיד היה מעשן, לא שוללת. לפיד אמר לנו 'ברגע שאני נכנס לפוליטיקה' שהוא לא מעשן ולא שותה. אני מאשרת שאמרתי בחקירה שהוא אהב לשתות קוניאק וסיגר. לא סיגרים, סיגר".
4 צפייה בגלריה
הדס קליין
הדס קליין
לפיד, קליין ומילצ'ן
(צילום: יונתן זינדל, אלכס קולומויסקי, GettyImages)
בהמשך הדיון טען הסנגור כי היו ניסיונות של לפיד ומילצ'ן לעשות עסקים יחד. קליין: "לא מכירה את זה ולא דיברו על זה". על שאלת הסנגור האם ידעה שמילצ'ן היה בקשר טוב עם יוסף (טומי) לפיד, אביו המנוח של ראש הממשלה, השיבה קליין: "כן, אבל זה לא בשנים שלי. לא זכור לי שטומי הגיע לבית ינאי (מקום מגוריו של מילצ'ן. ג"מ).
עו"ד חדד המשיך לתהות בנוגע לקשרים של משפחת מילצ'ן עם ראש הממשלה לפיד, ושאל בהמשך: "אם אגיד לך שלפני הפוליטיקה ארנון אירח את יאיר לפיד, הוא תמיד הציע לו סיגר לעשן?". קליין: "יכול להיות". חדד: "והוא היה מקבל קופסת סיגרים?". קליין: "מעולם לא ראיתי דבר כזה, מעולם לא התבקשתי לתת קופסה ליאיר". במהלך עדותה אישרה קליין כי "מילצ'ן המליץ ללפיד להיכנס לפוליטיקה".
4 צפייה בגלריה
נתניהו ומילצ'ן ב-2015
נתניהו ומילצ'ן ב-2015
נתניהו ומילצ'ן ב-2015
(צילום: gettyimages)
לפי כתב האישום, נוכח שלל הזיקות בין נתניהו למילצ'ן, היה על ראש הממשלה לשעבר להימנע כליל מלעסוק בענייניו של מילצ'ן במסגרת תפקידיו. באישום נטען כי "אף על פי כן, בתקופה שבין אוקטובר 2011 לדצמבר 2016 פעל הנאשם נתניהו במסגרת מילוי תפקידיו הציבוריים לטובת מילצ'ן במקרים הבאים: בשנים 2013-2014 נתניהו פעל מול גורמי ממשל אמריקנים על מנת שתינתן למילצ'ן אשרת כניסה לארה"ב בשני אירועים.
לפי כתב האישום, נתניהו פנה ב-2013 לשר האוצר באותה העת לפיד בעניין הארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה שניתן לתושבים חוזרים שממנו נהנה מילצ'ן. עוד נטען כי ב-2014 פנה מילצ'ן לשר האוצר דאז לפיד וביקש ממנו להתקין תקנות שיאפשרו את הארכת הפטור. לפיד הסתייג, הפנה את הבקשה לגורמי המקצוע במשרדו, ובהמשך הבהיר למילצ'ן כי אין בכוונתו לקדם את התקנת התקנות באופן שיסייע לו.
בנוסף נטען כי בסמוך לפנייתו ללפיד, פנה מילצ'ן בנושא גם לנתניהו שכיהן אז כראש ממשלה וביקש את התערבותו לצורך קידום בקשתו. בעקבות הפנייה של מילצ'ן, נתניהו העלה את נושא הארכת משך הפטור שניתן לתושבים חוזרים בפני לפיד בשתי פגישות מקצועיות. בפגישות הבהיר נתניהו ללפיד כי מילצ'ן שוחח עמו בנושא והביע את תמיכתו בהארכת הפטור, אולם לפיד אמר כי אינו סבור שיש לפעול להארכתו.

"ארנון ביקש שאשר בינו לנתניהו"

בנוגע לבקשה של מילצ'ן לפטור מאשרת כניסה לארה"ב, חדד שאל: "תאשרי לי שלא נכחת כשמר מילצ'ן שוחח עם נתניהו בנושא הארכת הפטור". קליין: "נכון, רק ארנון סיפר לי. זו הייתה פגישה אצל ארנון בבית, שזאביק פלדמן (רואה החשבון של מילצ'ן. ג"מ) יוכל גם לשפוך עליה אור. אבל הייתה שיחת ועידה, ארנון ביקש שאקשר בינו לנתניהו ושזאביק יסביר לו את הדברים".
הסנגור של נתניהו שאל: "מי יזם את השיחה?". קליין: "אני יודעת שארנון אמר לי שדיבר עם נתניהו בלי קשר לנושא הזה. כשנשאלתי בחקירה אם נתניהו דיבר עם לפיד על זה, אמרתי שאני לא יודעת". לפי עו"ד חדד, מילצ'ן סיפר בחקירתו ששוחח עם לפיד בנושא ואמר על כך: "זו הייתה שיחת חולין". עוד ציין הסנגור כי "מילצ'ן אמר: 'נתניהו אמר לי 'אני צריך להתערב?', ואז מילצ'ן השיב: 'לא, לא'". קליין: "אני אומרת לך את מה שהוא אמר לי".
4 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהמשך הקריא חדד מהחקירה של מילצ'ן, שבה נשאל אם דיבר עם נתניהו על הפטור בנושא והשיב "ממש לא". השופט משה בר-עם התערב: "אני קורא את האישום בסעיף 37. 'בסמוך לפנייתו ללפיד, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, פנה מילצ'ן בנושא זה גם לנאשם נתניהו שכיהן באותה עת כראש ממשלה וביקש את התערבותו לצורך קידום בקשתו'. מדובר הפוך ב-180 מעלות".
ד"ר אלון גילדין מהפקליטות השיב לשופט: "יש מסכת ראייתית שלמה. מילצ'ן גם היה חשוד ונאמרו דברים אחרים".

עדות בקול חנוק: "כותבים לי דברים איומים"

הדיון אתמול התמקד בעיקר בשאלות שנוגעות לאיש העסקים מילצ'ן, שלפי כתב האישום בתיק 1000 נתן לנתניהו ולרעייתו סיגרים ושמפניות בהיקפים גדולים. חדד התמקד בקשר של מילצ'ן עם דמויות בכירות בעולם ובמדינה שאינם נתניהו.
הסנגור ניסה להדגיש שהפעולות שמילצ'ן עשה לטובת בכירים בעלי השפעה בישראל לא נועדו כדי לקבל תמורה, אלא כי "הוא רוצה לעזור. אם יש אינטרס ביטחוני למדינת ישראל". עם זאת, קליין הדגישה בנוגע למעסיק שלה כי "הוא פטריוט ישראלי, אבל יש גם עסקים. אני מצדיעה לו על האהבה למדינה, אבל הוא איש עסקים".
קליין סיפרה אתמול על דוכן העדים בקול חנוק: "כל כתבי החצר כותבים לי דברים איומים על המשפחה ויש לי ילדות אז הוא צריך לדעת מזה. רק בגלל הנאשם".
עו"ד חדד גינה את ההכפשות: "לא צריך לכתוב עלייך דברים כאלו". קליין: "זה נכון, הגיע הזמן שתוקיעו את זה, יש לך משפחה וילדים, שכולם ישמעו פה". חדד: "אני מוקיע". קליין: "שעה שעה הזכירו לי כי 'גנבתי ופשעתי'. אני בסך הכול עדה, מסכנים אותי".
עם חדד מייצגים את נתניהו גם עורכי הדין נועה מילשטיין וישראל וולנרמן.
פורסם לראשונה: 10:33, 07.09.22