3 צפייה בגלריה
איימן עודה
איימן עודה
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בהשקת הקמפיין
(צילום: גיל נחושתן)
ללא מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס, הרשימה המשותפת השיקה היום (שבת) את קמפיין הבחירות שלה בנצרת, בהשתתפות יו"ר הרשימה ח"כ איימן עודה (חד"ש), יו"ר תע"ל ח"כ אחמד טיבי ויו"ר רשימת בל"ד ח"כ סאמי אבו שחאדה.
השלושה נאמו במסיבת העיתונאים, שתורגמה לשפת הסימנים, קראו לציבור שלהם להתחסן, ציינו כי ימשיכו להילחם נגד האלימות והפשיעה בחברה הערבית, וכן נגד הריסת בתים, טענו כי לא ימליצו על נתניהו לראשות הממשלה - וקראו לאחרים לנהוג דומה.
3 צפייה בגלריה
אחמד טיבי
אחמד טיבי
"לא קונים את ההצגה של נתניהו". אחמד טיבי
(צילום: גיל נחושתן)
בפתח דבריהם קראו השלושה לציבור הערבי, מבוגרים וצעירים כאחד, להתחסן נגד הנגיף כדי לצאת ממשבר הקורונה, לשקם את החברה שנפגעה קשות מהמגפה ולהקל על הצוותים הרפואיים: "כולנו לוקחים אחריות – מתחסנים ומצביעים", אמרו.
יו"ר הרשימה עודה אמר בנאומו: "מאז הקמת המשותפת הצלחנו להביא הישגים, להפוך את האזרחים הערבים לשחקנים פוליטיים מרכזיים ולמנוע מנתניהו ממשלת 61. עכשיו כולם מבינים את הכוח שלנו ורוצים את הקולות שלנו, אבל את הזכויות שלנו אף אחד לא ייתן לנו - אנחנו ניקח אותן, שוויון מתוך עוצמה".
עודה הוסיף כי "רק הצבעה למשותפת תחזק את קולם של האזרחים הערבים בכנסת מול הימין, ותקדם שלום, שוויון ודמוקרטיה עבור כלל אזרחי המדינה, ערבים ויהודים".
הוא התייחס ליציאתה של מפלגת רע"מ מהרשימה, וציין כי "הפעם העבודה תהיה קשה יותר - אבל האזרחים יתמכו בנו". עוד אמר עודה כי רשימתו לא תמליץ על נתניהו. "זאת דעתה של כל הרשימה המשותפת. לגבי המלצות אחרות - עדיף לנו להמתין לראות את כל התמונה, מכל הבחינות".

יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, תקף את ראש הממשלה. "נתניהו חי באשליות, הוא מנסה להציג את עצמו כמועמד חדש ולהסתיר את העובדה שהוא אחראי לקשיים הכלכליים, להסתה נגד הציבור הערבי, לחוק הלאום, לחוק קמיניץ ולהנמכת מעמד השפה הערבית. הציבור הערבי לא יקנה את ההצגה של נתניהו ולא יבחר בו".
לדברי טיבי, "לעולם, בשום צורה, לא ניתן יד לממשלת בן גביר וסמוטריץ'. אני קורא לרע"מ, מרצ ומען להתחייב גם כן לא לתת יד לממשלת ימין".
3 צפייה בגלריה
סאמי אבו שחאדה
סאמי אבו שחאדה
סאמי אבו שחאדה. "גזענות מבית היוצר של נתניהו"
יו"ר רשימת בל"ד אבו שחאדה אמר בנאומו: "אנחנו ממשיכים בדרכה של המשותפת, דרך של הגשמת צדק ושוויון לכל האזרחים. אין דמוקרטיה בלי שוויון – זה המסר המרכזי שלנו. בחברה ששואפת להיות דמוקרטית אין שום סיבה לשמוע את השיח בכנסת על שוויון מותנה או שוויון לציבור הזה או הזה. זה לא שיח של שוויון - זו גזענות מבית היוצר של נתניהו.
"פשיסטים וגזענים כמו בן גביר נשארים בשולי השוליים של כל חברה מתוקנת", המשיך, "אבל בישראל הם נהנים מחסותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. גזענות היא מגפה מסוכנת ואנחנו ניאבק נגדה".
גורם במפלגת בל"ד התייחס גם כן להמלצות לראשות הממשלה לאחר הבחירות: "גם אם הרשימה המשותפת תחליט להמליץ עם מפלגה מסוימת כמו לפיד או סער, אנחנו נתנגד. לא נהיה שותפים להמלצה כמו שעשינו עם גנץ".