שר הביטחון יואב גלנט נפגש הבוקר (יום שני) עם שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו, ושלל את הצעת הקצינים הבכירים בצפון - שהמליצו לייצר "משוואה חדשה" מול חיזבאללה בלבנון.
גלנט ושר ההגנה הצרפתי
(צילום: שירה קינן, משר הביטחון)

נתניהו עם שר ההגנה הצרפתי
(צילום: רועי אברהם / לע״מ,)

לשיטתם של הקצינים הבכירים בצפון, שנחשפה ב-ynet וב-"ידיעות אחרונות", הדרך לייצר משוואה חדשה היא באמצעות הודעה פשוטה מצד צה"ל - שלפיה במשך 48 שעות ננצור את האש. אולם, לצד זאת, תגיע גם הבהרה: הפצצה הבאה שנופלת בשטחנו, קל וחומר אם נורתה לעבר מטרה אזרחית, תוביל להרעשה שתביא חורבן לדרום לבנון - כולל תקיפות של בתים חשודים בכפרים השיעים שעל הגבול, שעד כה השתדלנו להימנע מהן. שקט ייענה בשקט - וירי ייענה באש לא פרופורציונלית.
בעקבות זאת אמר היום גלנט, שאירח את לקורנו בלשכתו בקריה, כי "גם אם חיזבאללה יחדול את האש באופן חד-צדדי, ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לביתם בביטחון, לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול".
בינתיים, גלנט אמר לעמיתו הצרפתי גם כי ישראל מעדיפה לסיים את העימות עם חיזבאללה בהשגת פתרון מדיני, והודה לו על מחויבותה של צרפת לשינוי המצב הביטחוני בדרום לבנון, ולהרחקת כוחות חיזבאללה מהגבול. לצד זאת אמר: "אנו נערכים ליצירת מצב בטוח להחזרת התושבים, גם בדרך צבאית. מלחמה בצפון תהיה קשה לישראל, אך הרסנית לחיזבאללה ולבנון".
ראשי המועצות גיורא זלץ ושמעון גואטה בריאיון ל-ynet Live
(צילום: חגי דקל)

2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה הצרפתי סבסיטאן לקורנו
שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה הצרפתי סבסיטאן לקורנו
בחיזבאללה דוחים את ההצעה גם כן. גלנט עם לקורנו
(צילום: שחר יורמן)
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר ההגנה הצרפתי סבסיטאן לקורנו
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר ההגנה הצרפתי סבסיטאן לקורנו
נתניהו והשר הצרפתי
(צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
בפגישתם, שר הביטחון סקר בפני שר ההגנה הצרפתי את התקדמות המלחמה ברצועת עזה והדגיש כי הלחימה תימשך עד להשגת המטרות. הוא הבהיר לו כי "לא נעצור את המלחמה לפני ההגעה ליעדים שהוגדרו".
ובתוך כך, גם בלבנון התייחסו להצעת הקצינים, והעיתון א-דיאר הלבנוני דיווח - מפי "גורמים המקורבים לחיזבאללה" - כי חסן נסראללה "הודיע מפורשות" שאי אפשר לדון על החזית הלבנונית במנותק מהמלחמה בעזה. "ההצעה הזו היא אחת מרבות אחרות שהציעו הנציגים הבינלאומיים כדי לנטרל את חזית לבנון, אבל הודענו להם במפורש שאין מקום לפתרון בלבנון - אם לא יהיה בעזה", אמרו. בנוסף, במאמר מערכת בעיתון אל-אחבאר הלבנוני, נכתב כי על אף שחיזבאללה לא מעוניין במלחמה - הוא נערך להגיב לכל "הפרה ישראלית", גם במחיר שיגרום ל"מלחמה גדולה".
לקורנו נפגש היום גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. לפי לשכת ראש הממשלה, נתניהו הודה לו על חלקה של צרפת בעסקת התרופות, אך ציין כי "ישראל עוד ממתינה להוכחות שהתרופות הגיעו ליעדים". הוא הדגיש כי "יש לעקוב אחרי יישום ההבנות".
בפגישה, לפי לשכת נתניהו, דנו הצדדים בהרחבה על הסוגיה הלבנונית. "ראש הממשלה הדגיש שהצורך להרחיק את מחבלי חיזבאללה מהגבול מהווה יעד לאומי של מדינת ישראל, על בסיס עקרונות החלטת מועצת הביטחון 1701", נמסר. "ראש הממשלה אמר כי יעד זה יכול להתממש בדרכים דיפלומטיות או בדרכים אחרות".