אושיית הרשת אתי אפינגר הלפרין, אחת מבעלי רשת המשקפיים אופטיקה הלפרין, התבטאה אמש (חמישי) באמירות גזעניות נגד ערבים: "זה הגיוני שהם ידברו מה שבא להם ואיך שבא להם פה במרכז ירושלים?", שאלה את עוקביה באינסטגרם בסרטון שהעלתה בסטורי - ואף המליצה להם שלא לקנות ברשתות שמעסיקות צוותים ערביים שמדברים ביניהם ערבית: "לעשות פרסה ולצאת. אולי זארה, מנגו, סופר פארם וכל אלה שמחזיקים צוותים ענקיים של ערבים ולא אכפת להם השירות ליהודים - יבינו שהם צריכים לחזור לדבר איתנו עברית".
"אני נמצאת פה בזארה בממילא ויש לי שאלה אליכן בכנות, לא מטעמי גזענות", פנתה אפינגר הלפרין לעוקביה: "הסתובבתי פה בין המחלקות. הצוות ברובו צוות ערבי. אין לי בעיה עם זה, אחלה שירות. אבל הם מדברים ביניהם ערבית, צוחקים ביניהם בערבית, שואלים ביניהם בערבית. אני מרגישה כאילו אני מפריעה למישהו. אולי יש לי רגשי נחיתות? אולי זה חוסר רגישות או שאיך שלא תקראו לזה. זארה, ממילא, לרגע הרגשתי לא שייכת. מוזר".
1 צפייה בגלריה
אתי אפינגר הלפרין, אחת מבעלי רשת אופטיקה הלפרין באמירות גזעניות כלפי ערבים
אתי אפינגר הלפרין, אחת מבעלי רשת אופטיקה הלפרין באמירות גזעניות כלפי ערבים
"לא ידעתי שפתחתי תיבת פנדורה". אתי אפינגר הלפרין
(מתוך אינסטגרם)
לאחר דקות ספורות המשיכה בסרטון נוסף ואמרה: "זה עצבן אותי. אני לא רגילה לזה במרכז בצורה כזאת. כל התגובות שקיבלתי היו שזה עבר כל גבול וזה יכול להיות בכל מקום. זה יכול להיות בזארה, בסופר פארם. גם אנחנו באופטיקה הלפרין מחזיקים לא מעט עובדים ערבים אבל יש לנו עקרון - צוות שנמצא במשמרת, אם זה מוכר או אופטומטריסט, הם לא יכולים לדבר את אותה שפה. לא רוסיות ולא ערבים ולא כאלה שיש להם שפה מקשרת ביניהם. כשלקוח נכנס הוא רוצה להרגיש נעים, הוא רוצה להרגיש בטוח, הוא רוצה להרגיש שמכבדים אותו, אז גם אצלנו מקפידים מאוד שלא לדבר את אותה שפה זרה. חברה, תרימו את הכפפה, תחזרו לעברית".
אפינגר הלפרין המשיכה: "לא ידעתי שפתחתי פה תיבת פנדורה בנושא השפה הזרה, אתם לא מבינים מה קורה אצלי בהודעות. לא יכולה להסביר את כמות הכעס והמרמור שיש לנו וכולם נחנקים עם זה כאילו הכל בסדר. אני חושבת שפשוט צריכים להחליט שכשנכנסים לחנות והם מדברים ערבית ביניהם, ברמה של יהירות וכאילו זה מובן מאליו, לעשות פרסה ולצאת. כן, לעשות פרסה ולצאת".
מרשת אופטיקה הלפרין נמסר בתגובה: "אתי אפינגר הנה אדם פרטי ואין לה תפקיד ברשת אופטיקה הלפרין. הדברים שנאמרו אינם עומדים בקנה אחד עם ערכי החברה".
פורסם לראשונה: 22:45, 01.12.22