1 צפייה בגלריה
קו מספר 59 במסלול אור יהודה- תל אביב שבו נסעה החולה שנדבקה בקורונה
קו מספר 59 במסלול אור יהודה- תל אביב שבו נסעה החולה שנדבקה בקורונה
(צילום: עמית הובר)
נהג אוטובוס של חברת "קווים" באזור עמק חפר סירב אתמול (ראשון) להעלות נערה בת 14 לאחר שלפי החשד סבר שאינה לבושה בצניעות. הנערה, תושבת מושב מכמורת, ביקשה לעלות לקו 29 על מנת להגיע לחדר כושר בקניון "אם הדרך" שבמושב בית חרות, ולבשה מכנסי טייץ וחולצה קצרה. לדברי הנערה, הנהג צעק עליה: "תראי אותך, עופי מכאן". לידי ynet הגיעו היום תלונות נוספות על התנהגות פוגענית של הנהג, הכוללת צעקות וקללות.
בעקבות המקרה, אמה של הנערה העלתה פוסט בפייסבוק. "נהג האוטובוס סירב להעלות את הבת שלי בשל מכנסיים קצרים. היא הייתה בדרך לחדר הכושר ולבושה בהתאם, לא שזה משנה", כתבה האם וצירפה לפוסט צילום של נשים המכוסות מכף רגל ועד ראש.
התקרית הגיעה לידיעתה של ראש מועצה אזורית עמק חפר גלית שאול, שכתבה מכתב זועם למנכ"ל "קווים" אריק סיני. "אני מבקשת להביע שאט נפש ולגנות בכל תוקף את התנהגות הנהג, המהווה פגיעה קשה על רקע מגדרי", כתבה שאול. "בתקופה זו, שבה ישנה פגיעה חסרת תקדים בזכויות הנשים – בחקיקה ובפעולות נוספות - חשוב מתמיד לומר את המובן מאליו באופן הנחרץ ביותר: זכותה של כל נערה ואישה להתלבש כרצונה".
ראש המועצה הוסיפה במכתבה כי "לצערי הרב, וכידוע לך, אין זה המקרה הראשון מסוג זה בחברת 'קווים' הנוגע לנערות מעמק חפר. לפני כשנה, בצומת בנימינה, נהג החברה סירב לעלות לאוטובוס בת 13 מקיבוץ מעברות משום שהייתה לבושה במכנסיים קצרים ובגופיה. הנערה ומשפחתה הגישו תלונה נגד חברת קווים והחברה פיצתה אותה ב-45 אלף שקלים, בשל 'הפגיעה וההשפלה שחשה'".
לדבריה, "נראה כי הכרחי להדגיש שוב בפני כלל הנהגים את כללי ההתנהגות, ואת האיסור הגורף באפליה מגדרית. לא נאפשר פגיעה בנשים בעמק חפר, בשום אופן, בשום מקום ובשום מקרה. אבקש לעדכני בפרטי הבדיקה שלכם בנושא ובפעולות שאתם נוקטים".
מחברת "קווים" נמסר בתגובה: "החברה למדה על המקרה מהתקשורת. היא החלה בבדיקה ותפעל על פי הממצאים. יש לציין כי החברה מגנה בכל תוקף מקרים של סירוב להסיע נוסעים מסיבה כלשהי וכך היא מדריכה גם את נהגיה".