ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, התראיין היום (א') לרשת CBS ונשאל על היחסים בין ישראל לארה"ב במהלך המלחמה בעזה. בהתייחסות לשיתוף הפעולה בין הצדדים ניסה סאליבן להדוף את הטענות לחילוקי דעות, והדגיש שוושינגטון מדברת בכנות עם בעלת הברית שלה.
בסוף השבוע הרחיבה ישראל בצורה ניכרת את הפעילות הקרקעית שלה ברצועת עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על "השלב השני" במלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר, אחרי מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס נגד אזרחי ישראל.
2 צפייה בגלריה
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
פגישת בנימין נתניהו וג'ו ביידן במלחמת חרבות ברזל
נשיא ארה"ב בביקור הבזק בישראל בתחילת המלחמה
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
לטענת חמאס יותר מ-8,000 פלסטינים נהרגו עד כה בתקיפות ברצועת עזה. על רקע זעם עולמי הולך וגובר על ההפצצות של ישראל ברצועה הבהיר סאליבן: "אנחנו לא תומכים בהרג של חפים מפשע – בין אם הם פלסטינים, ישראלים או אחרים".
בראיון נוסף, שהעניק ל-CNN, אמר סאליבן שישראל צריכה לנקוט את כל האמצעים האפשריים כדי להבדיל בין אנשי חמאס לאזרחים פלסינים ברצועת עזה. בראיון סאליבן קרא לנתניהו "לרסן" את אלימות המתנחלים הקיצוניים נגד חפים מפשע ביהודה ושומרון.
2 צפייה בגלריה
תחמושת  אמריקאית המועברת לאוקראינה לשימוש במלחמתה נגד רוסיה
תחמושת  אמריקאית המועברת לאוקראינה לשימוש במלחמתה נגד רוסיה
היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן
(צילום: EPA ,SHAWN THEW)
כשנשאל על פערים בין שתי בעלות הברית בנוגע לניהול המלחמה אמר סאליבן כי האמריקנים שואלים את ישראל שאלות קשות. סאליבן הוסיף שישראל וארה"ב דנות במהלך המלחמה בין השאר בסיוע הומניטרי, הבחנה בין מחבלים לאזרחים חפים מפשע ועל המדיניות הישראלית ברצועת עזה. "אנחנו מדברים בכנות ובישירות", הדגיש היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ג'ו ביידן.
סאליבן ציין כי וושינגטון משתפת את הגורמים הרשמיים בישראל בהשקפות שלה, ותמשיך לייעץ לישראל באופן פרטי. היועץ לביטחון לאומי הוסיף כי ארה"ב "תבהיר את העקרונות ואת ההצעות שלה, כולל את קדושת החיים של החפים מפשע".
הערב צפויים ביידן ונתניהו לשוחח פעם נוספת, על רקע הדרישה האמריקנית להרחיב את הסיוע ההומניטרי לעזתים - והדאגה האמריקנית מהרחבת הפעולה הקרקעית ברצועה.