תקיפה אכזרית באמצעות אגרופים, מוט וסכין: זה מה שביצע אליעזר טסיומבו (22) מחדרה, שהואשם בתקיפת גבר בן 43, בעל הדירה שבה התגורר הצעיר, לו שילם סכום של 2,000 שקלים מדי חודש עבור שכר הדירה.
האירוע התרחש בסוף חודש ספטמבר ברחוב הגיבורים בחדרה. בסוף השבוע הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד טסיומבו, המייחס לו עבירה של גרימת חבלה בכוונת מחמירה - שהעונש עליה יכול להגיע ל-20 שנות מאסר בפועל.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במהלך אותו החודש נתגלע סכסוך בין הנאשם לקורבן, שבעקבותיו ביקש האחרון מטסיומבו לעזוב את דירתו, אך זה סירב להתפנות מהדירה. בחקירת שוטרי תחנת חדרה עלה כי בעקבות זאת גמלה בליבו של טסיומבו ההחלטה לגרום לבעל הדירה חבלות חמורות "בכוונה להטיל בו נכות או מום תוך שימוש בנשק קר".
בעת שהמתלונן ישן במיטתו בסלון הבית, אחז הנאשם במוט עץ עבה וסכין מטבח גדולה באורך של 28 סנטימטרים ובעלת להב באורך 16 ס"מ, ותקף אותו בראשו בעזרת המוט. הוא פגע באוזנו השמאלית וגרם לחבלה של ממש.
המתלונן התעורר בבהלה ובכאב. בין השניים החל מאבק פיזי, שבמהלכו ניסה הקורבו להדוף את הנאשם ולהרחיקו ממנו. טסיומבו דקר אותו בגופו באמצעות הסכין. המתלונן ניסה להתקרב לדלת הדירה על מנת לברוח ולהציל נפשו, אך הנאשם תפס אותו כדי למנוע ממנו לברוח.
המתלונן הצליח לפתוח את הדלת, אך מיד נפל במסדרון מחוץ לדירה כשדם רב זב מגופו. הוא צעק לעזרת השכנה שמתגוררת בסמוך לדירתו, ודפק בידו על קיר המסדרון כשהוא דקור ומדמם. הנאשם לא הרפה - הוא התיישב על המתלונן, תוך שהוא מחזיק את הסכין בידו.
בהמשך, טענה התובעת עורכת הדין נג'וא סלימאן מפרקליטות מחוז חיפה, נפלה הסכין לרצפה. המתלונן הצליח להרים אותה וניסה לדקור את טסיומבו ששכב מעליו על מנת להרחיקו, אך הנאשם נטל ממנו את הסכין ותקף אותו מספר פעמים. הנאשם המשיך לתקוף את הקורבן באכזריות במשך דקות ארוכות עד להגעת שוטרי סיור למקום, שהבחינו בו מחזיק את הסכין ועצרו אותו. הקורבן פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
כתוצאה מהתקיפה נגרמו לקורבן פצעי דקירה במקומות שונים בגופו, בהם חתכים בבית החזה ובאזור עמוד השדרה, ושטפי דם. הוא הורדם, הונשם ואושפז בבית החולים במשך קרוב לשבועיים.
השכנה סיפרה לחוקרי המשטרה כי שמעה את זעקותיו של השכן הפצוע, וראתה כיצד ניסה להימלט מפניו של הנאשם, אך זה תפס אותו ומנע זאת ממנו. בחקירתו טען טסיומבו כי דווקא המתלונן הוא שדקר אותו קודם והוא רק הגן על עצמו.
בקרוב ידון שופט בית המשפט המחוזי בחיפה ניצן סילמן בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של טסיומבו, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.