4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת בנושא נגיף האומיקרון
נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת בנושא נגיף האומיקרון
דיונים מרתוניים לפני הקבינט. בנט
(צילום: מארק ישראל סלם)
קבינט הקורונה יתכנס הערב (יום ג') בשעה 19:30 כדי לדון בהמשך ההתמודדות עם גל האומיקרון. לפני כן, ועל רקע הזינוק המהיר במספר הנדבקים שהגיע לשיא של יותר מ-38 אלף אתמול, יכנס ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים ב-18:15.
עוד לפני מסיבת העיתונאים וכינוס קבינט הקורונה, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי הוחלט על קיצור ימי הבידוד למאומתים לקורונה לשבעה ימים - זאת כאשר שלושת הימים האחרונים ללא סימפטומים.
4 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים. הבידוד למאומתים מתקצר
(צילום: AFP)
במשרד הבריאות אמרו כי בשבועות האחרונים ערכו בדיקה בקרב כ-80 מאומתי אומיקרון, שכלל בדיקות PCR ובדיקות מיוחדות לגידול הנגיף אחת ליומיים. התוצאות שנאספו עד עתה מראות שהסיכוי לגדל וירוס חי לאחר שבעה ימי מחלה נמוך ועומד על כ-6% (מתוך 15 תרביות שנלקחו לאחר יום 7 רק תרבית אחת היתה חיובית). נתונים אלו הוצגו לצט"מ, שהמליץ לקצר את הבידוד לשבעה ימים (במקום 10 ימים שהונהגו עד עתה).
לאור נתונים אלו הנחה פרופ' אש לקצר את ימי המחלה, ככל שהאדם ללא תסמינים ב-3 הימים האחרונים לבידוד. במקרה של המשך הופעת תסמינים, יש להשלים 10 ימי בידוד. ההחלטה תיכנס לתוקף בחצות שבין רביעי לחמישי. "החלטה זו תסייע להמשך פעילות המשק בתנאי התחלואה הגבוהים, תוך שמירה על בריאות הציבור", אמר פרופ' אש.
שר הבריאות ניצן הורוביץ הוסיף: "המחקר שערכו מומחי משרד הבריאות מראה שהסיכוי שחולה אומיקרון ידביק אחרי 7 ימים נמוך מאוד. אנחנו לא נחייב בידוד מעבר למה שנדרש, כדי לשמור על הבריאות, וגם על המשק, החינוך, התרבות וכדי לשמור ככל הניתן על שגרת החיים לצד הקורונה".
4 צפייה בגלריה
מחסור בבדיקות בסופר פארם זכרון יעקב
מחסור בבדיקות בסופר פארם זכרון יעקב
בנט הורה לרכוש כ-50 מליון בדיקות אנטיגן. מחסור בבדיקות בסופר פארם זכרון יעקב
(צילום: איתן גליקמן )
בנט מעוניין להביא לדיון קבינט הקורונה מתווה כולל שיטפל בשלוש הסוגיות המרכזיות והן קיצור הבידודים - שעליו כאמור כבר הודיע משרד הבריאות - מתן מענה לבעיית התורים בתחנות הבדיקה וחלוקה נרחבת יותר של בדיקות האנטיגן ודיון על סוגיית הפיצויים.
לקראת הכינוס קיים בנט דיונים מרתוניים עם מערכת הבריאות, האוצר וגורמים נוספים. גורמים בסביבתו אמרו כי המטרה היא לעשות יישור קו על המדיניות הקיימת וכי לא צפויות החלטות אופרטיביות על הגבלות והקלות, ועל פיצויים. המטרה, לפי אותם גורמים, היא לעשות סדר ולהביא מתווה שיחזיק זמן רב יחסית וישדר מסר של הרגעה לציבור.
בדיונים האלה הורה ראש הממשלה לרכוש כ-50 מליון בדיקות אנטיגן, אך בשל קשיים של משרד הבריאות לבצע רכישה כה גדולה יש כוונה לגייס את משרד הביטחון. השרים צפויים לאשר את קיצור הבידוד למחוסנים שנחשפו למאומת ללא סימפטומים לשבעה ימים ולדון גם בצעדים שיבטיחו את המשך התפקוד של גופים חיוניים.

כדי למנוע הדלפות והקלטות מזכירות הממשלה החליטה להעביר את הדיון בקבינט הקורונה מהזום לווידאו קונפרנס (VC) - כאשר השרים יתחלקו במספר מוקדים בכמה חדרים במשרד ררש הממשלה בירושלים ובבסיס הקריה בתל-אביב. השרים התבקשו להודיע למזכירות הממשלה בדחיפות מהיכן הם רוצים לעלות לדיון. בממשלה הקודמת נעשה שימוש באופן דיון זה, אבל זו הפעם הראשונה שדיונים בממשלת בנט יתקיימו כך.
לפי הנתונים שפרסם משרד הבריאות היום, מספר המאומתים היומי היה גבוה מ-30 אלף זה היום השלישי ברציפות. מספר החולים שמצבם קשה טיפס ל-247, יותר מפי 2 ביחס ליום שלישי בשבוע שעבר. גם מספר המונשמים הוכפל ועומד כעת על 59.
4 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
(צילום: AFP)
משרד הבריאות העביר אמש למשאל טלפוני דחוף בממשלה החלטה להרחיב את התו הירוק הזמני גם למקומות עבודה שבהם קיים סיכון מוגבר להדבקה, כך שמתווה התו הירוק הזמני יחול גם על עובדים במקומות עבודה הפתוחים לציבור עד ה-7 בפברואר.
השר זאב אלקין התנגד להצעה בנימוק ש"היה היגיון בתו ירוק זמני לגבי ילדים, אבל אין שום הגיון להפעילו לגבי מבוגרים כאשר בפועל הוא לא נותן הגנה ומייצר אשליה של הגנה במקומות עבודה מול קהל. מבוגרים עם חיסון אחד לא יהיו מוגנים והדבר עלול להביא לתחלואה".
פורסם לראשונה: 15:58, 11.01.22