בזמן שהוא מרצה את מאסרו בגין הפקרתו של הנער ארי נשר, הכדורגלן יצחק אספה, שדרס אותו, החליט לתבוע את סנגורו בחלק מההליך המשפטי, עו"ד כפיר דור בטענה שקו ההגנה שהציע היה שגוי – וכי עורך הדין התרשל בייצוגו. אספה תובע 917 אלף שקל מדור, וזאת במקביל לתביעה שהגיש עורך הדין נגד אספה ונגד קבוצת הכדורגל שבה שיחק, מ.ס אשדוד, בגין אי-תשלום שכר טרחת עורך דין.
4 צפייה בגלריה
מחוזי ת"א: גזר דין ליצחק אספה שחקן הכדורגל החשוד בתאונת פגע וברח בה נהרג ארי נשר
מחוזי ת"א: גזר דין ליצחק אספה שחקן הכדורגל החשוד בתאונת פגע וברח בה נהרג ארי נשר
יצחק אספה ועו"ד כפיר דור. הכדורגלן טוען: "הוא התרשל בייצוג"
(צילום: מוטי קמחי, אלעד גרשגורן)
לאורך משפטו, טוען אספה, הורה לו עו"ד דור לדבוק בגרסה לפיה הוא לא הרגיש כי פגע בדבר מה – במקרה זה נשר וחברו שהרכיב אותו על האופניים, ולכן לא ניתן להרשיעו בהפקרה. למרות זאת, בית המשפט לא קיבל את הגרסה והרשיע את אספה בהפקרה. הוא גם גזר עליו ארבע שנות מאסר וחצי, אולם בערעור שהוגש לבית המשפט העליון קוצר בהמשך עונשו של אספה לשלוש שנות מאסר.
לפי כתב האישום שהוגש נגד אספה, הוא הגיע למועדון בנמל תל אביב, צרך משקאות אלכוהוליים וסמוך לשעה 03:35 לפנות בוקר נהג בשדרות רוקח כשהוא שיכור ובמהירות גבוהה מהמותרת בדרך עירונית. באותה העת רכב חברו של נשר על אופניים עם מנוע עזר והרכיב אותו מאחור. בשלב מסוים סטו האופניים שמאלה ואספה התנגש בהם בעוצמה. לאחר מכן המשיך בנסיעתו ונעצר בחריקת בלמים. אחר כך עצר את הרכב לזמן קצר, המשיך בנסיעה איטית, עצר בשנית – ונמלט מבלי להושיט עזרה לשניים ששכבו פצועים במקום.
4 צפייה בגלריה
ארי נשר
ארי נשר
ארי נשר
(צילום: דוברות מד"א)
לפי כתב האישום, במהלך נסיעתו התקשר אספה לחברו ארבע פעמים, בלחץ. בתחילה אמר כי הוא חושב שיש לו תקר בגלגל, ובהמשך אמר כי הוא "פגע במשהו והמשיך לנסוע". אז אמר כי עיניו נעצמו, הוא הרגיש שפגע בדבר מה – אך המשיך בנסיעה. בהמשך הלילה, כך לפי האישום, ביקש אספה מחברו להתקשר לחברת אלדן, למסור למוקדנית כי רכבו היה מעורב בתאונה ולבקש כי יגיע גרר, וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי.
בעדותו בבית משפט הכחיש אספה שברח מהזירה: "זה לא נכון. לא ברחתי. אם הייתי רוצה באמת לברוח לא הייתי נוסע למקום שקבעתי בו מההתחלה עם החברים שלי. הייתי בורח לכל מקום אחר".
4 צפייה בגלריה
עו"ד ארז צ'צ'קאס
עו"ד ארז צ'צ'קאס
עו"ד ארז צ'צ'קאס שמייצג את אספה. "דין הטענה היה להיכשל"
תביעתו של אספה באה במקביל לתביעה שהוגשה על-ידי עורך דינו לשעבר, כפיר דור, נגדו ונגד קבוצת הכדורגל שבה שיחק, מ.ס אשדוד, בגין אי-תשלום שכר טרחת עורך דין. בכתב התביעה של עורך דינו של אספה, ארז צ'צ'קאס, נכתב כי "במסגרת תביעה זו, קו ההגנה שבו בחר התובע במסגרת התיק הפלילי מהווה רשלנות בייצוג, וזאת, בין השאר, לאור חומרי החקירה הרבים בתיק הפלילי ובהם חוות דעת ועדויות אשר לא מותירים מקום לספק, כי העלאת טענה מסוג זה, כטענת הגנה בתיק הפלילי – דינה להיכשל".
בכתב התביעה נכתב עוד כי עו"ד דור "הוביל את אספה לנהל את התיק בעבירת ההפקרה בהסתמך על גרסה נפסדת זו, וזאת מבלי לעצור לרגע ולהסביר לתובע מהן ההשלכות הכרוכות בניהול קו הגנה חסר סיכוי זה".
4 צפייה בגלריה
עו"ד מיכה ביסטריצקי
עו"ד מיכה ביסטריצקי
עו"ד מיכה ביסטריצקי שמייצג את כפיר דור. "כתב תביעה הזוי"
(צילום: דורון מלכה)
אספה תובע סכום של 917 אלף שקלים, וזאת בין היתר על פי חישוב הפסדי הכנסה ככדורגלן, שם לדבריו אמור היה להרוויח שכר של 18 אלף שקלים נטו לחודש, ועוד הפסדי השתכרות בעתיד לפי שכר שבין 50 עד 100 אלף שקלים בחודש. עוד טוען אספה כי נגרמה לו פגיעה אנושה בתדמית. "אספה שהינו אדם מפורסם ואהוד נאלץ לנהל הליך משפטי קשה ומיותר אשר לא רק שלא היה בו כל סיכוי מבחינה משפטית, אלא שגם בחירתו הובילה להוקעתו ולפגיעה בשמו הטוב ובתדמיתו", נכתב בכתב התביעה.
עו"ד מיכה ביסטריצקי, המייצג את עו"ד כפיר דור, מסר: "כתב התביעה הזוי משולל כל יסוד עובדתי או משפטי. כל כולו נועד כדי להוות משקל נגד לתביעה הצודקת של עו"ד כפיר דור בגין הכספים שחייבים לו אספה, מר ג'קי בן זקן וקבוצת מ.ס אשדוד, בגין הייצוג המעולה שניתן לו שאף זכה לשבחים מבית המשפט העליון".