2 צפייה בגלריה
למיס אבו לבן
למיס אבו לבן
"אם הייתה נשארת בחיפה, כנראה שלא היו מגיעים אליה". למיס אבו לבן
למיס אבו לבן (26) היא הצעירה שנפצעה אמש (שישי) באורח קשה מירי בלוד. היא אותרה בתוך רכב ברחוב המסגר בעיר, ופונתה לבית החולים אסף הרופא במצב לא יציב. בלילה היא נותחה והועברה למחלקת טיפול נמרץ, שם מצבה התייצב אך עדיין מוגדר קשה. המשטרה פתחה בחקירה, בעלה לשעבר ואחיה נעצרו, אך בהמשך שוחרר הגרוש ואילו המשטרה תבקש להאריך את מעצר האח.
אבו לבן, אם לשלושה ילדים קטנים, התחתנה בגיל מאוד צעיר כשעוד הייתה נערה. חלק ממקורביה סיפרו שהיא התגרשה מבעלה, ואחרים ציינו שלמיטב ידיעתם היא הייתה עדיין בתהליכי גירושים. בתקופה האחרונה היא עברה להתגורר עם ילדיה בחיפה, והייתה מוכרת ומטופלת על ידי מחלקת הרווחה של עיריית חיפה.
"היא עברה ימים קשים בחייה", סיפרו מכריה לאחר הירי. "בסביבתה לא כולם היו מרוצים מהחלטתה לעבור לגור בחיפה. לא מזמן היא חזרה ללוד, ואתמול ניסו לחסל אותה", קבעו.
2 צפייה בגלריה
למיס אבו לבן
למיס אבו לבן
"אישה נהדרת שאוהבת לטפל בילדיה". למיס אבו לבן
אחת מחברותיה הוסיפה כי "מאוד מזעזע לראות אותה פצועה. היא אישה נהדרת שאוהבת לטפל בילדיה. היא עברה קשיים וסבלה בחייה, ולצערי לא מצאה ביטחון אז עברה לחיפה. שם היא הייתה בטוחה, אך כשחזרה ללוד ירו בה".
החברה ציינה עוד כי לא ידוע להם מי עומד מאחורי הירי. "אבל זה מעשה מאוד חמור, וזו תופעה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. יש הרבה סיפורים על נשים שהיו במקלטים - ולאחר שחזרו ליישוב שלהן נפגעו ואף נרצחו. אני לא יודעת איך למיס קיבלה החלטה לחזור ללוד, אבל אם היא הייתה נשארת בחיפה אני לא חושבת שהיו מגיעים אליה".
הדיווח על הירי שממנו נפצעה אבו לבן התקבל בשעה 22:57. הפרמדיקית שיר חבר והחובש שמעון פרש ממד"א סיפרו כי "הפצועה שהייתה בהכרה סבלה מפציעה חודרת ומדממת. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות, הכנסנו אותה לניידת טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה ולא יציב".
מתחילת השנה נרצחו שבעה בני אדם מהחברה הערבית, בהם שתי נשים.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.