2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
בנט ונתניהו. פער של שלושה מנדטים בלבד
(צילום: אמיל סלמן, אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט, כמעט ראש בראש: מסקר דרמטי שפורסם הערב (יום ג') בחדשות קשת מתברר כי הליכוד יורד ל-26 מנדטים בלבד ואילו ימינה בראשות בנט מתחזקת להישג שיא מבחינתה - 23 מנדטים אם הבחירות היו נערכות היום. מדובר בפער הקטן ביותר בין הליכוד למפלגה ימנית.
על פי הסקר שנערך על ידי מנו גבע, יש עתיד זוכה ל-18 מנדטים, הרשימה המשותפת ל-15 וכחול לבן מקבלת מספר חד-ספרתי של מנדטים - רק תשעה. יתר המפלגות: ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 7 ומרצ 5. הסקר מצא כי מפלגה בראשות ראש העיר תל אביב רון חולדאי תקבל שישה מנדטים בלבד, כולם ממפלגות המרכז-שמאל (יש עתיד, כחול לבן ומרצ).
2 צפייה בגלריה
בית הכנסת בו נדבקה השרה גילה גמליאל בקורונה
בית הכנסת בו נדבקה השרה גילה גמליאל בקורונה
גמליאל ובית הכנסת שבו התפללה. 73% תומכים בפיטוריה
(צילום: אביהו שפירא , אבי מועלם)
49% מהנשאלים בסקר תמכו בקיום בחירות בהקדם, אף שרק לפני חצי שנה התקיימה מערכת הבחירות השלישית בתוך כשנה. 30% העדיפו שהממשלה הנוכחית תמשיך לכהן. בקרב מצביעי הימין יש רוב קטן לתומכי בחירות כעת (45% לעומת 37%) ואילו אצל תומכי המרכז-שמאל הרוב גדול בהרבה - 58% תומכים בבחירות בקרוב.
מהסקר עלה כי 73% מהישראלים תומכים בפיטוריה של השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, שהפרה את הגבלות הסגר ונסעה 150 ק"מ לטבריה, שם שהתה בבית כנסת ונדבקה בקורונה. רק 17% בעד שתישאר בתפקידה.