פרסום ראשון: שלושה שוטרי יס"מ ממחוז ירושלים נחקרו היום (שני) במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד לביצוע תקיפה מינית וביזוי מיני בעצור, שלפי החשד היה חלק מכנופייה שגנבה רכבים משכונת פסגת זאב בירושלים. הסנגור הציבורי בירושלים נאלץ לפנות לבית משפט השלום בעיר שיורה על בדיקת החשוד, לאחר שלטענתו לא זכה לתגובה ראויה ממח"ש.
1 צפייה בגלריה
הסנגור הציבורי אמר כי הבקשה "לא זכתה למענה ראוי" ממח"ש
הסנגור הציבורי אמר כי הבקשה "לא זכתה למענה ראוי" ממח"ש
הסנגור הציבורי אמר כי הבקשה "לא זכתה למענה ראוי" ממח"ש
(צילום: אלי מנדלבאום)
לסנגורו מטעם הסנגוריה הציבורית סיפר העצור כי השוטרים ביצעו בו את עבירת המין בתוך רכב סוואנה משטרתי. עם העלאת טענה זו, הגיש כאמור באופן חריג הסנגור הציבורי המחוזי, עו"ד ודים שוב, בקשה בהולה לבית משפט שלום בירושלים, שבה דרש צו שיפוטי שיורה למשטרה להעביר את החשוד לבדיקה במכון לרפואה משפטית.
"המשיב העלה טענה לפיה שוטרים שערכו לו חיפוש ברכב החדירו חפץ לפי הטבעת שלו. מטבע הדברים, מעשה זה - יש בו כדי להותיר סימני חבלה על גופו. על מנת שלא לפגוע בזכות המשיב, ככל קורבן עבירות מין, לשמור על ראיות לעבירת מין חמורה שבוצעה כלפיו, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות לשב״ס להעבירו עוד היום, למכון לרפואה משפטית באבו-כביר על מנת שתיערך לו 'בדיקת חיים', שתתעד את חבלותיו, אם קיימות", כתב עו"ד שוב.
שופטת בית משפט השלום בירושלים, אורנה סנדלר-איתן, נעתרה לבקשה, והורתה להעביר את החשוד לבדיקה על-ידי רופא משפטי. "מדובר במקרה חמור של מעשה סדום שבוצע כלפי חשוד במהלך מעצרו על-ידי שוטרים. עבירות מסוג זה פוגעות בנפשם ובגופם של הקורבנות כמו גם באמון הציבור במערכת אכיפת החוק. לצערנו הרב, פנייתה של הסנגוריה הציבורית למח״ש בבקשה לבצע בדיקה רפואית מיידית של העצור, כפי שנהוג במקרים מסוג זה, לא זכתה למענה ראוי.
"רק בעקבות פנייתנו לבית המשפט ניתנה החלטה שחייבה לבצע את הבדיקה ללא דיחוי. אנו מקווים שהחקירה תסתיים במהרה ובכך יימנע נזק נפשי נוסף ללקוח שנפל קורבן לעבירת מין מצד השוטרים. יש חשיבות שמח"ש תפעל בנחישות ובאופן מיידי כאשר עולים חשדות לאלימות שוטרים".
ממשטרת ישראל נמסר: "החשוד נעצר בדצמבר בחשד לביצוע עבירות פליליות ולאור טענות שהעלה בחקירתו, נבדק על ידי גורמי רפואה בסמוך למעצרו. ממצאי הבדיקה התבררו  כבר באותו יום. לאור טענותיו של החשוד, המשטרה העבירה את פרטי המקרה לגורמי החקירה הרלוונטיים".