שר התרבות והספורט מיקי זוהר (הליכוד) התייחס הבוקר (שני) לדרישה בקואליציה לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, שטרם קיבל מכתב פיטורים. "אנחנו מכבדים את השותפות, אבל ההחלטה היא של הליכוד", אמר זוהר בריאיון לאולפן ynet.
"מרגישים ש-32 המנדטים שלנו, חצי מהקואליציה, קצת פחות משמעותיים בעיני השותפות והדבר הזה צריך להשתנות. מצופה מהן לכבד גם אותנו", הוסיף זוהר. "אם נתניהו ישאיר את גלנט, בליכוד יקבלו את זה".
1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"לא השהנו את החקיקה כי היא קיצונית". זוהר
(צילום: הדר יואביאן)
לדבריו, "לא נוכל לוותר על דברים עקרוניים שאנחנו מאמינים בהם. דרך הליכוד היא דרך ברורה, היא דרך הימין לצד עקרונות ליברליים ועל זה אנחנו נתעקש. אם נזהה מצב שהשותפות לא מכבדות את העיקרון הזה של העוצמה של הליכוד, של העצמאות של הליכוד, של החלק המשמעותי של הליכוד בתוך הקואליציה, אנחנו נעמוד שם איתן ונגיד עד כאן".
על עצירת חקיקת המהפכה המשפטית, אמר זוהר כי "הרפורמה סופר מאוזנת. לא השהנו את החקיקה כי היא קיצונית". על אישור החוק האוסר על הכנסת חמץ לבתי חולים, הוא אמר כי הוא "שמח על ההחלטה שלא צריך להכניס חמץ בפסח. זו פגיעה ברגשות המדינה".

ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) הגיב לדברי זוהר ואמר כי "הקואליציה מתפקדת יפה, גם עם ביקורת מבית, לא מתביישים להתווכח, גם אם זה לפתוח מהדורות חדשות. זו קואליציה חזקה, שמבינה מהי האלטרנטיבה אם נאבד את השלטון".
לדבריו, "לכל הימין אין אלטרנטיבה, לא רק לעוצמה יהודית ולציונות הדתית. אני לא רואה את הליכוד מצליחים לשבת עם יאיר לפיד ובני גנץ". קרויזר הוסיף כי "הסיעה לא תתערב לליכוד אם יחליטו לפטר או לא לפטר את השר גלנט".
קרויזר נשאל אם חברי סיעתו מתכננים לעלות להר הבית בחג, והשיב כי הוא "לא מכיר עלייה מרוכזת להר הבית, אבל זו ממשלה שיש בה אנשים שעולים להר הבית. כל עם ישראל מוזמן לעלות להר הבית בחג. בירתנו, ירושלים. לא חושב שיש מה לא לעלות".
ח"כ אריאל קלנר מהליכוד שהתראיין ל-ynet radio התייחס גם הוא לעניינו של השר גלנט: "יש פה נקודה עדינה של יחסים בין ראש הממשלה לשר הביטחון והם צריכים להחליט ביניהם, במיוחד ראש הממשלה, אם הוא מוכן לעבוד עם אדם שאין לו אמון או שאיבד אמון ברגע מסוים ועכשיו יש לו אמון ואם אפשר לשקם את האמון, זה עניינים". הוא הוסיף, כנשנאל מתי תהיה הכרעה בנוגע לגלנט: "מעריך שזה לא ייקח עוד הרבה זמן".

גם ח"כ גלעד קריב (העבודה) הגיב לדברי זוהר והתייחס לשיחות בבית הנשיא סביב המהפכה המשפטית. "בליכוד מאותתים שהמשא ומתן הוא משחק", אמר קריב. "איך יכול להיות שזוהר הליברלי שותק לזובור הצבאי של יאיר נתניהו?".
לדברי קריב, "ראש הממשלה שלנו הקיף את עצמו בחבורה של קיצוניים. אחד מהם זה בנו אבל לא היחיד, הם משפיעים על סדר היום הלאומי. זוהר יכול להגיד עד מחר ליברלי, הוא חלק מעדר הקרנפים והשפנים. שר הביטחון הוא ברווז צולע, במשך עשרה ימים הוא לא יודע אם יפוטר או לא, ומצעידים אותו במצעד בושה".