1 צפייה בגלריה
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
ארכיון
(צילום: shutterstock)
המשטרה הודיעה הערב (יום ה') כי פתחה בחקירה בחשד להזנחה והפקרה של פעוטות בגן ילדים בדרום. הגננת ושלוש נשות צוות נחקרו בחשד להפקרה, אחרי שהורי הילדים הגיעו לתחנת המשטרה לפני כמה שבועות כשבידיהם תיעוד מהגן והאזנות, שמעלות חשד להפקרת הפעוטות. מתיאורי הורים מהמקום עולה חשד שפעוטות גם הוכו.
בחקירה עלה כי אחד הילדים בגן סיפר לאמו שהוכה בראשו, וזו ביקשה ממנו להראות לה איך הוכה. הוא נתן לעצמו מכות בראש - מה שהוביל את האם לשתף אם אחרת. ההורים החליטו להמשיך לתשאל את ילדי הגן, בהם בת 6 שהייתה בגן וסיפרה שאחת הסייעות הרביצה לה.
ההורים החליטו להקליט בעזרת אחד הילדים את המתרחש בגן, ומתוך ההקלטה עלה חשש להזנחה. בהקלטה נשמעו צרחות ואיומים על אחד הילדים. "אם אתה לא אוכל, אני לוקחת לך את הצלחת", נשמעת אחת מנשות הצוות אומרת. אחת האמהות לילדים בגן התעמתה לבסוף עם הגננת.
אם אחרת סיפרה: "ראיתי סרטון שבו הילד שלי היה שש דקות בלי השגחה. כשאמרתי לגננת היא אמרה שאחת הסייעות נמצאת באזור. אחרי כמה זמן רואים את מנהלת הגן מגיעה ומושכת את הילד שלי חזק ביד". לדברי אחד ההורים נמסר להם כי ההקלטה שוחזרה וגם ההקלטות תומללו, "אבל לא יכלו להשתמש בזה בחקירה".
במשטרה בחנו את התיעודים, אך לא הגיעו למסקנה סופית אם הילדים בכו בהם ואם יש אינדיקציה לכך שהגננת ונשות הצוות פגעו בהם. לטובת האזנה להקלטות התיעוד, הוציאה המשטרה צו להאזנת סתר.
לאחר פתיחת החקירה, החליטה הגננת שלא לפתוח את הגן. היא ונשות הצוות הורחקו משטח הגן. המשטרה מסרה כי החקירה נמשכת.