דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, טען אמש (שבת) במהלך ההפגנה הסוערת בתל אביב כי שוטרת מג"ב הוכתה בפניה על ידי מפגין ונזקקה לטיפול רפואי, אלא שאז התפרסם תיעוד מהאירוע שהראה כי המפגין ה"חשוד" נהדף על ידי שוטר אחר בחוזקה לעברה - מה שגרם לפגיעתו בפניה של השוטרת עם מרפקו - בניגוד לתיאור של המשטרה.
לאחר שהתעוררה סערה סביב התיעוד וטענת הדובר ברשתות החברתיות, לוי מחק את הציוץ ומדוברות המשטרה נמסרה הבהרה: "בבחינה מחודשת של הצילום מזירת האירוע, נראה כי השוטרת אכן נפגעה באפה ממרפק של אחד המפגינים. זאת במהלך עימותים שהיו במקום עת שהמפגין נהדף ע"י אחד השוטרים ללא כוונת זדון לפגוע בשוטרת".

3 צפייה בגלריה
מחאה בצומת קפלן
מחאה בצומת קפלן
השוטרת שנפגעה, המפגין שנהדף על ידי שוטר ופגע בה
(צילום: מאיר תורג'מן)
בהפגנה הסוערת שבה השתתפו עשרות אלפים ובהם משפחות חטופים שדורשות עסקה, וארגוני מחאה שקוראים להחלפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהקדמת הבחירות, חשוד דרס חמישה מפגינים ופצע אחת מהם באורח בינוני. החשוד, שיובא הבוקר להארכת מעצר בחשד ל"סיכון חיי אדם בנתיב תעבורה", התעמת עם מפגינים באזור דרך נמיר ושאול המלך בזמן שהיה ברכבו - ולאחר דין ודברים איתם ועם שוטר שהיה במקום המשיך בנסיעה ודרס חמישה מהם, לעיני כוח המשטרה.
הנהג, כדורגלן לשעבר ומאמן בהווה, נעצר. בתיעוד התקרית נראה כי אשתו קיללה מפגינים לפני שבעלה שנהג המשיך בנסיעה והאיץ לעבר המפגינים. "הוא ממש חיפש לדרוס מפגינים", סיפר דרור סלעי, שהיה עד לאירוע הדריסה.
3 צפייה בגלריה
עימותים בין שוטרי מג"ב למפגינים בקפלן
עימותים בין שוטרי מג"ב למפגינים בקפלן
הציוץ של דובר המשטרה, שנמחק
(מתוך הרשתות לפי סעיף 27 א' )
3 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג ובנימין נתניהו בנתב"ג
יצחק הרצוג ובנימין נתניהו בנתב"ג
הרצוג גינה, נתניהו טרם התייחס לדריסת המפגינים
(צילום: Brendan Smialowski / AFP)
"הוא נסע במהירות מטורפת, פגע במפגינה שעפה לצידי הכביש, ובהמשך כשהייתה מוטלת המשיך לדהור ופגע במפגינה נוספת". עדה נוספת לאירוע סיפרה: "חשבתי שזה מחבל, ואז הבנתי שזה יהודי. הוא פשוט שם גז לכיווננו, לתוך המפגינים. הוא ממש עשה את זה בכוונה. רצתי הצידה שהוא לא יפגע בי, ניגשתי לאחת הפצועות שדיממה מהראש וחיפשתי רופא שיעזור לה. היא הייתה מטושטשת אבל בהכרה".
במהלך הלילה, ואחרי שלל גינויים לתקרית מכל קצוות הקשת הפוליטית, נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לדריסת המפגינים ואמר כי "אלימות היא קו אדום שאסור לחצות בשום פנים ואופן". הרצוג הוסיף כי "אירוע הדריסה הלילה כנגד מפגינים הוא חמור ביותר ואני מגנה אותו בתוקף. יש למצות את הדין למול האלימות ולא לאפשרה. אסור לנו לחזור ל-6 באוקטובר. עלינו לעשות הכל על מנת לשמור על אחדות ישראל. רק ביחד ננצח את אויבנו הששים לרעתנו".
ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמו גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובכירים אחרים בממשלה, טרם התייחסו לתקרית החמורה - גם כ-10 שעות לאחר שאירעה.