הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס הערב (יום שני) בטקס מצטייני מערך המילואים לסבב המינויים האחרון במטכ"ל, שבו שוב לא קודם תת-אלוף עופר וינטר למורת רוחם של תומכיו. "אני מבקש להדגיש כאן כי בחירת המפקדים בצה"ל – בסדיר ובמילואים – נעשית משיקולים מקצועיים טהורים, ואין זולתם", אמר הרמטכ"ל. "לא צבע הכומתה, לא חברות, לא אמונה דתית, אלא רק הטוב והמתאים ביותר לתפקיד".
לדברי הלוי, "ההחלטות על המינויים בצה"ל מתקבלות על ידי מי שנושאים באחריות להן. כל ניסיון להתערבות חיצונית או להכנסת שיקולים זרים לתהליך זה – פסול ואף מסוכן. טוב שאנחנו בוחרים מבין טובים מאוד, חובה עלינו לבחור את המתאימים ביותר".
בנוסף התייחס הלוי גם ל"מחאת המילואימניקים" נגד המהפכה המשפטית, ואמר כי "מול המציאות הביטחונית, אנו זקוקים לכם, אנשי המילואים, היום יותר מתמיד. צריך גם לומר בקול רם וברור: אסור לעשות שימוש בשירות המילואים למטרות שאינן מן הסדר הביטחוני. אנו מתייצבים ומשרתים כדי להגן על המדינה, ללא סייג וללא תנאי. אנשי המילואים מהווים עמוד תווך מרכזי בכוח המגן הזה, ויחד עם הכוחות הסדירים הם הם צה"ל – צבא עם ממלכתי ומקצועי, הניצב מוכן, עוצמתי ומרתיע נוכח כל אתגריו".
2 צפייה בגלריה
הרצי הלוי
הרצי הלוי
תא"ל וינטר והרמטכ"ל הלוי
(צילום: דובר צה''ל, אוהד צויגנברג)
2 צפייה בגלריה
תא"ל אייל הראל
תא"ל אייל הראל
מימין למעלה: נמרוד אלוני, ירון פינקלמן, דוד זיני, אליעזר טולדנו ואייל הראל
(צילום: דובר צה"ל, מארק ניימן לע"מ)
תא"ל וינטר, נציין, נמנה עם 14 תתי אלופים שהיו מועמדים לקידום לאלוף בסבב הנוכחי - אך הוא לא נבחר. כעת הוא לא נושא בתפקיד בצבא אלא נמצא ב"המתנה", אך פעילי ימין מריצים אותו בשנים האחרונות פעם אחר פעם לקבלת קידום בצבא. כאמור, ייתכן שיפרוש מצה"ל בעקבות ההחלטה. וינטר פיקד בעבר על האוגדה המובחרת 98, והיה גם מזכיר צבאי לשר הביטחון, ראש מטה פיקוד מרכז ומח"ט גבעתי בצוק איתן.
לעומת וינטר, בסבב הנוכחי הוחלט כי לתפקיד ראש אגף אסטרטגיה ואיראן ימונה אלוף אליעזר טולדנו; לתפקיד מפקד פיקוד הדרום ימונה תת-אלוף ירון פינקלמן, שיועלה לדרגת אלוף; לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות ימונה תת-אלוף נמרוד אלוני, שיועלה לדרגת אלוף; לתפקיד מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי ימונה תת-אלוף דוד זיני, שיועלה לדרגת אלוף; ולתפקיד ראש אגף התכנון ימונה תת-אלוף אייל הראל, שיועלה לדרגת אלוף. המינויים ייכנסו לתוקפם בחודשים הקרובים.