לאן הולכים מכאן? הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (שלישי) בקריה בתל אביב כדי לשמוע סקירות ביטחוניות ולהחליט על הצעדים הבאים בזירות השונות בעקבות מבצע "מגן וחץ" מול ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. זו למעשה הפעם הראשונה שבה גם שרים שמודרו מההחלטה על פתיחת המבצע - יקבלו עליו מידע.
בהזמנת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע לישיבת הקבינט יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין. נתניהו הזמין לדיון גם את יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, אולם הוא בחר שלא להגיע לקריה. גם השר דודי אמסלם נכח בישיבה. בשעה 20:10 הערב צפוי נתניהו למסור הצהרה לאזרחים, כשלצידו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת קבינט בקריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת קבינט בקריה
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הקבינט
(צילום: אבי אוחיון לע"מ)
בפתח ישיבת הקבינט אמר נתניהו: "יצאנו הלילה למבצע 'מגן וחץ'. במאמץ משותף, צה"ל והשב"כ חיסלו את שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. רבי המרצחים הללו אחראים לירי הרקטות מעזה לשטחינו ולהכוונת טרור מיהודה ושומרון נגד אזרחינו.
"כבר ביום שבו נורו הרקטות בשבוע שעבר, הנחיתי, יחד עם שר הביטחון, להכין מבצע לסיכול ראשי המחבלים שבעצם קוטע את צמרת הארגון ברצועת עזה. העיקרון שלנו חד וברור: מי שפוגע בנו - אנחנו פוגעים בו, ובעוצמה יתרה. הזרוע הארוכה שלנו מגיעה לכל מחבל בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים. אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. אני מציע לאויבינו - אל תתעסקו איתנו".
שר האנרגיה וחבר הקבינט ישראל כץ אמר: "יחיא סינוואר ומוחמד דף חייבים לדעת שראשם יהיה מונח על השולחן. המטרה המרכזית של כל מערכת הביטחון תהיה לחסל אותם".

לפני תחילת ישיבת הקבינט, אמר ראש הממשלה נתניהו כי הנחה את צה"ל להיערך לאפשרות של מערכה רב-זירתית. בסרטון ששודר בוועידת הביטחון של ישראל בירושלים, ציין נתניהו: "אנחנו מתמודדים עם הניסיון של איראן לפתוח מערכה רב-זירתית נגדנו ואנו נערכים לזה. ההנחיה שלי לצה"ל ולזרועות הביטחון היא להיות ערוכים למערכה רב-זירתית, אם נידרש לה. אם נידרש לה, נוכל לה".
אחרי מכת הפתיחה הלילית שבה חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי, הודיע צה"ל אחר הצהריים כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית נ"ט בעיר חאן יונס שבדרום הרצועה. הרכב של החוליה עלה באש, ולפי גורמי רפואה פלסטינים - שניים חוסלו בתקיפה.
אל איומי הג'יהאד האיסלאמי לנקום את חיסול בכירי הארגון בערים עזה ורפיח, הצטרף גם מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל. "ההתנקשות העקובה מדם והנתעבת של כמה ממיטב עמנו בעזה היא פשע בוגדני - שיקבל תגובה נחרצת מצד כוחות ההתנגדות המאוחדים. אחדותם באה לידי ביטוי גדול בשטח", אמר משעל.

דבריו של מנהיג חמאס נאמרו זמן קצר לאחר שב"איראן אינטרנשיונל", גוף תקשורת שממומן על-ידי סעודיה ומזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דווח כי איראן מפעילה כעת "לחץ כבד" על חמאס להגיב צבאית לישראל - ו"לפרוע את הצ'ק".
בישראל ממשיכים להיערך לתגובה הצפויה של הג'יהאד האיסלאמי כנקמה על חיסול שלושת הבכירים של הארגון בסיכולים הממוקדים הלילה ברצועת עזה, אבל ההערכה הראשונית שהוא ישגר רקטות מיד כבר התבדתה - וכעת ההערכה היא שהרקטות ישוגרו בשעות הערב או הלילה.
ההנחיה של שר הביטחון גלנט היא להנחית "מכת מחץ" על כל התארגנות לשיגור רקטות. אחר הצהריים קיימו ראש הממשלה נתניהו וגלנט הערכת מצב נוספת, אחרי זו שנערכה בבוקר, בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון.