בבריטניה נפתח אתמול משפטה של לולו לקטוס, אישה בת 60 מצרפת הנאשמת כי העמידה פנים שהיא מומחית לאבני חן, וכך הצליחה לפלס את דרכה למרתף של חנות תכשיטים יוקרתית בלונדון ולגנוב בעורמה נרתיק ובו שבעה יהלומים בשווי 4.2 מיליון פאונד (5.7 מיליון דולר). התביעה טוענת שכדי לבצע את הגניבה, שבה היה מעורב אדם שהציג את עצמו כאזרח ישראלי בשם "סיימון גלס", החליפה לקטוס את נרתיק היהלומים הנעול בנרתיק זהה – ובתוכו חלוקי נחל פשוטים.
2 צפייה בגלריה
יהלום לב
יהלום לב
אחד בצורת לב, שני בצורת אגס. יהלומים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
הגניבה הגדולה אירעה בחנות Boodles בלונדון במרץ 2016. יו"ר Boodles, ניקולס וויירייט בן ה-73, סיפר שכמה שבועות לפני כן פנה אליו אדם שהציג את עצמו בשם סיימון גלס, הזדהה כישראלי – והביע רצון לקנות יהלומים יקרי ערך לצורך השקעה. בעקבות הפנייה נפגשו השניים במלון במונאקו, ולפגישה הצטרף גם שותפו לכאורה של "גלס" לעסקים, אדם בשם "אלכסנדר" שהוצג כרוסי. הצדדים ניהלו משא ומתן וסיכמו לקדם את העסקה.
בחלוף שבועות אחדים, ב-10 במרץ של אותה השנה, הגיעה אל החנות בלונדון לקטוס, והיא הציגה את עצמה כ"אנה", יהלומנית שבאה להעריך עבור הרוכשים את שוויים של שבעת היהלומים בנרתיק, בהם יהלום 20 קראט בצורת לב ששוויו מוערך ביותר מ-2.2 מיליון פאונד ויהלום שלושה קראט ורוד בצורת אגס ששוויו כ-1.1 מיליון פאונד. לקטוס ירדה עם וויירייט ועם המומחית מטעמו, אמה ברטון, לקומת המרתף של החנות, שבה הוחזק נרתיק היהלומים.
היהלומים אמורים היו להיות נעולים בנרתיק ולהישמר בכספת של חנות התכשיטים עד שיועבר התשלום עבורם, אבל ביום שלמחרת ביקורה של לקטוס התעורר חשדה של ברטון, המומחית העובדת עבור Boodles. אנשי החנות ערכו לנרתיק הנעול בדיקת רנטגן, וזו העלתה כי שבע אבנים עדיין נמצאות בו, אך הבדיקה לא פוגגה לגמרי את החשד. לבסוף החליטו לפתוח את הנרתיק, והתברר להם כי במקום יהלומים נמצאים בו שבעה חלוקי נחל קטנים ופשוטים, מהסוג שאפשר למצוא אפילו בגינת בית.
2 צפייה בגלריה
חלוקי נחל
חלוקי נחל
החשד התאמת: בתוך התיק התגלו חלוקי נחל
(צילום: shutterstock)
לדברי התביעה בתיק, הנרתיק שבו מצאו עובדי החנות את חלוקי הנחל כלל לא היה נרתיק היהלומים: לקטוס, או "אנה" כפי שהציגה את עצמה, פעלה בזריזות וערמומיות וניצלה רגע של חוסר תשומת לב מצד ברטון כדי להחליף את נרתיק היהלומים בנרתיק נעול זהה במראהו שהוכן מראש, ובו היו חלוקי הנחל. את הנרתיק ובו היהלומים מיהרה להכניס לתיקה שלה. את הגניבה ביצעה לקטוס בשעה שוויירייט עזב לרגע את המרתף כדי לענות לשיחה שקיבל מ"אלכסנדר", הקונה המיועד שאותו הציג לו "סיימון גלס" הישראלי-לכאורה.
החקירה העלתה כי למבצע הגניבה ליוו את לקטוס חמישה שותפים – שלוש נשים ושני גברים. אחרי הגניבה עלו לקטוס ואחת משתי הנשים על רכבת ה"יורוסטאר" לצרפת, ושתי הנשים הנותרות ברחו לצרפת עם שני הגברים ברכב שכור. בריטניה הוציאה נגד לקטוס צו מעצר, ובספטמבר אשתקד היא נעצרה בצרפת, המדינה שבה היא גרה זה שנים, והוסגרה ללונדון.
משפטה של לקטוס צפוי להימשך עוד כמה ימים. שני הגברים שנעצרו במסגרתו כבר הודו בקשירת קשר לביצוע הגניבה. לקטוס מכחישה את המיוחס לה.