פלסטיני בן 27 תושב הכפר קרוואת בני חסן נהרג הערב (שבת), ככל הנראה לאחר שנפגע מירי של יהודי תושב האזור. האירוע התרחש סמוך להתנחלות חוות יאיר שבשומרון. על פי הדיווח הראשוני, משפחות שטיילו באזור הותקפו באבנים, ואז השליכו אבנים בחזרה על עשרות פלסטינים.
בשלב מסוים החלו הפלסטינים לירות זיקוקים וליידות אבנים לעבר המתנחלים, ואחד מהם נפצע בראשו מאבן באורח קל. לאחר מכן, לפי הפלסטינים, אחד המתנחלים שלף את נשקו האישי וירה לעברם. מהירי נפצע אנושות מותקאל רעאנן, תושב קרוואת בני חסן. הוא הובהל לבית החולים הפלסטיני בסלפית, ושם נקבע מותו.
1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל מפזרים את העימותים בין המתנחלים לפלסטינים בקרוואת בני חסן
כוחות צה"ל מפזרים את העימותים בין המתנחלים לפלסטינים בקרוואת בני חסן
כוח צה"ל הפריד, לאחר הירי והפציעות
כוח צה"ל שהגיע למקום הפריד בין הקבוצות, תוך שהוא משתמש באמצעים לפיזור הפגנות, אך הלוחמים הגיעו לאחר הירי והפציעות. במשטרת מחוז ש"י פתחו בחקירת האירוע והחלו לגבות עדויות מהנוכחים.
במשטרה טרם קיבלו מידע על אודות הפלסטיני ההרוג, והערכה היא כי במשטרה יבקשו לבדוק את הגופה על מנת להשלים את החקירה. על פי נתוני מערכת הביטחון, זהו ההרוג הפלסטיני ה-41 ביהודה ושומרון (לא כולל מזרח ירושלים), מאז תחילת השנה.
תושבי חוות יאיר טענו כי קבוצת מטיילים יצאה לטיול באזור, לא באזור הכפר, והותקפה "על ידי מאות פורעים", כשאחד מהתושבים אף נפצע בפניו. הם טענו כי זו תקופה ארוכה שתושבי הכפר קרוואת בני חסן מתנכלים לתושבי היישוב שלהם. דובר ההתנחלות, יגאל ברנד, אמר עם צאת השבת: "לא נעמוד מהצד בזמן שמסתינים נגדנו". ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, קיים הערכת מצב עם הנהגת ההתנחלות חוות יאיר, ושוחח עם גורמי ביטחון. הוא הודיע בתום הערכת מצב כי הוא "מגבה לחלוטין את האזרח שהגן על חייו וחיי המטיילים".