2 צפייה בגלריה
זירת הטביעה בראשון לציון
זירת הטביעה בראשון לציון
זירת הטביעה באגם הנקיק ראשון לציון, יום חמישי
(צילום: החברה לביטחון ראשלצ)
בבית החולים וולפסון בחולון נפטר אתמול (שבת) הצעיר בן ה-18 שטבע ביום חמישי באגם הנקיק בראשון לציון, לאחר שקפץ למים כדי להציל את כלבו - שנסחף בזרם.
הצעיר בילה עם כמה חברים על גדות האגם, שנמצא ליד הסופרלנד במערב העיר. אחרי שקפץ לתוך האגם כדי להציל את כלבו הוא טבע, וכעבור זמן מה נמשה מהמים. לאחר פעולות החייאה ארוכות בשטח על ידי צוות פרמדיקים של מד"א הוא פונה לבית החולים, שם כאמור נקבע אתמול מותו. הכלב חולץ. אחד מחבריו של הצעיר קפץ גם הוא למים כדי לסייע לו, נפגע באורח קל וטופל במקום.
גיל בן נעים, מנהל משמרת בחברה לביטחון של עיריית לראשון לציון, סיפר: "קיבלנו הודעה מחברים של הצעיר על כך שחברם רץ להציל את הכלב שלו שנפל למים, והם החלו לטבוע. צוות פקחים שלנו הגיע מיד למקום וסייענו לצוותי מד"א".
2 צפייה בגלריה
אגם הנקיק ראשון לציון
אגם הנקיק ראשון לציון
אגם הנקיק. פנינת טבע עירונית
(צילום: ישראל ברדוגו)
הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 16:14. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום חברו לפקחים מטעם העירייה שסייעו להעביר את הטובע לשפת האגם. במקום בוצעו בו פעולות החייאה ממושכת, והוא פונה כאמור במצב קשה לבית החולים וולפסון בחולון.
פרמדיק מד"א סהר מסס והחובש בנימין למדן סיפרו: "הגענו עם ניידת טיפול נמרץ למקום והלכנו רגלית אל הפצוע ששכב מחוסר הכרה לאחר שנמשה מהמים. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, ולאחר שחזר הדופק הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".
אגם הנקיק נחשב לפנינת טבע עירונית בראשון לציון. בקצה המערבי של האגם הצר והארוך נקודת תצפית ייחודית. המים נשאבים לאגם מאגם הסופרלנד, ומשם הם מוזרמים הלאה לבריכות החדרה, בהן מחלחלים המים למי התהום (בריכות ההחדרה יבשות בקיץ).