אחרי שהלימודים בתיכונים הושבתו הבוקר לשעתיים והחלו רק בשעה 10:00, נערכים בארגון המורים להחרפת העיצומים ולנקיטת צעדים נוספים. יו"ר הארגון, רן ארז, ערך הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים בה תקף בחריפות את משרדי החינוך והאוצר. ynet העביר את מסיבת העיתונאים בשידור ישיר.

ארז תקף את משרדי החינוך והאוצר ואמר שהם מונחים על ידי פורום קהלת: "הם רוצים להפריט את מערכת החינוך, לפרק את העבודה המאורגנת, את התמיכה ההדדית של מורה במורה ולהפוך אותנו לעובדי קבלן. אם זה יקרה ניצור פה במערכת החינוך משהו שדומה למערכת הבריאות שמי שיש לו כסף קונה ביטוח בריאות פרטי, ומי שאין לו מחכה שנה בתור כדי שיקבל בקופת חולים. זה מה שהם רוצים לעשות בחינוך. אינני יכול לתת לזה יד, ולא רק אני אלא כל הנהגת המורים - לא ניתן יד להפרטת המערכת. המאבק עכשיו הוא לא על הכסף אלא נגד הפרטת מערכת החינוך, ונגד הפגיעה הקשה בחינוך בילדים, באזרחים לעתיד במדינת ישראל".
לגבי הצעדים הבאים אמר ארז: "אנחנו לא נפתח את שנת הלימודים אם אין הסכם חתום. אנחנו לא נוכל יותר להאמין לאדם שלמרות שחובש כיפה על הראש ויודע מה זה 'מוצא שפתך תשמור ועשית', לוחץ ידיים מתפאר בפתיחת שנת הלימודים ואח"כ בא עם תנאים חדשים. אנחנו נפסיק החל מהיום כל קשר ומגע עם משרד החינוך. לא יכול להיות ששר החינוך שביטל את הרפורמה של שאשא ביטון, בא עם 'רפורמה חדשה' בלי לדבר עם המורים, בלי שום פיילוט ומייצר אנדרלומסיה במערכת החינוך. אני למדתי על התוכנית הזו מפרסום ב-ynet".

היו הסכמות, אך לא חתימה

ערב פתיחת שנת הלימודים, לאחר מאבק ממושך ואיומים להשבית את הלימודים, הכריזו משרדי האוצר והחינוך, וארגון המורים, על הסכמות עקרוניות - בהן תוספת של 2,400 שקלים לשכר המורים. בחודשים הבאים התקיימו דיונים להשלמת גיבוש ההסכם, אך לטענת ארגון המורים האוצר חזר בו מהסכמות שהתקבלו - ותובע לכלול בהסכם אפשרות להעסקת מורים ומנהלים בחוזיים אישיים, בלי שזכויותיהם יעוגנו בהסכם הקיבוצי, במטרה להפריט את מערכת החינוך.
בארגון המורים מציינים כי המורים עובדים מזה שנתיים ללא הסכם שכר, וכי בהסכם ערב פתיחת שנת הלימודים התחייב משרד האוצר שניסוח ההסכם לחתימה יושלם עד 1 בדצמבר - אך בהמשך חזר בו. ארגון המורים חידש את המאבק לפני כחודשיים והחריף את הצעדים בהדרגה, במסגרתם לא מתבצעות פעילויות מחוץ לבתי הספר, כולל טיולים ופעילויות אחרות, לא מתקיימים טקסים ומסיבות ולא יועברו ציונים.
1 צפייה בגלריה
השביתה בתיכונים. עימות בין ארגון המורים לאוצר
השביתה בתיכונים. עימות בין ארגון המורים לאוצר
השביתה בתיכונים. עימות בין ארגון המורים לאוצר
(צילום ארכיון: מאיר אוחיון)
בדיון שהתקיים ימים אחדים לפני היציאה לחופשת הפסח בוועדה לביקורת המדינה בכנסת נטען כי האוצר "נוקט בסחטנות כלפי המורים". באותו דיון הצהיר אוהד אלקבץ, סגן הממונה על השכר באוצר, כי חוזים אישיים ישפרו את מערכת החינוך.
"המלחמה שלנו היא לטובת המערכת. החוזים האישיים אלו כלים שישפרו את המערכת, ויביאו מורים שכיום לא ניתן לקלוט במערכת", אמר אלקבץ. "הכלי הזה הוא כלי בכל ארגוני העובדים ואין לו כל עניין לפרק את העבודה המאורגנת. גם ההסכם עם הסתדרות המורים אפשר העסקה בחוזים אישיים, שיוכל להעסיק אנשים בתצורות שונות, ולכן אין כל קשר להיבטים של פיטורים", הוא הוסיף.