2 צפייה בגלריה
שדה נמל תעופה רמון
שדה נמל תעופה רמון
פיילוט הטיסות מרמון לטורקיה נדחה
(צילום: shutterstock)
קבוצת נוסעים פלסטינים תמריא היום (שני) לקפריסין בטיסת ארקיע שתצא מנמל התעופה רמון שליד אילת. מדובר בטיסה רגילה של ארקיע ובה יהיו נוסעים ישראלים לצד פלסטינים שיגיעו לנמל התעופה בהסעות מיוחדות. עם הגעתם למקום יעברו בידוק ביטחוני נוסף, כמו יתר הנוסעים, ומשם ימשיכו למטוס.
בנמל נכח היום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, ובקרב הנוסעים הפלסטינים נרשמה התרגשות לקראת הטיסה הראשונה. ראש העיר אילת, אלי לנקרי, שהתנגד בעבר ליוזמה, בחר לברך עליה: "אני שמח על הצעדים הראשונים שביצענו להשגתה עם יציאתן של טיסות ראשונות לבטומי ולרנקה וכניסתן של חברות תעופה זרות נוספות", אמר לנקרי. "בפגישותיי עם גורמי ביטחון הבהרתי כי אני סומך עליהם בכל הקשור לסידורי האבטחה הקפדניים כפי שהוצגו לי, יחד עם זאת, נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בשדה, נדאג שטיסות אלה ככל וימשיכו ולא יבואו בשום אופן על חשבון טיסות המשרתות את תושבי אילת והנופשים בה ונמשיך לפעול להעצמת הפעילות הבינלאומית".
עוז ברלוביץ' מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל אמר כי מדובר בטיסה ראשונה של החברה שתטיס קבוצת פלסטינים, ברובם רופאים, רוקחים ובני זוגם, מרמון ללרנקה וחזרה "למטרת נופש ועסקים כאחד". הוא ציין כי הטיסה תצא כחלק מפרויקט משותף רחב היקף זה, נתמך ע"י רשות שדות התעופה, ביטחון התעופה הממלכתי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומשטרת ישראל. "עד היום, הטסת תושבים פלסטינים במתווה ייחודי זה ובפרט מנמל התעופה ברמון, היה בגדר חלום בלבד ואכן החלום מתגשם", אמר.
2 צפייה בגלריה
מטוס ארקיע
מטוס ארקיע
"החלום מתגשם". מטוס ארקיע
(צילום: ערן גרנות)
אמיר עאסי, יזם ומארגן הפעילות של טיסות הפלסטינים מרמון, הוסיף: "זה מהלך היסטורי בעולם בתעופה והיחסים באזור אשר יאפשר לפלסטינים לבחור לטוס מנמל רמון בטיסות מיוחדות בתדירות גבוהה כאשר עד היום המסלול נעשה רק דרך מעברי הגבול היבשתיים ומשם לנמל התעופה בעמאן".
הטיסה תמריא בשעה 11:30 והנוסעים יחזרו בטיסה מקפריסין לשדה התעופה רמון ביום שישי הקרוב. מוקדם יותר החודש הוכרז כי משדה התעופה רמון יצאו טיסות מיוחדות עבור פלסטינים לטורקיה, אך טיסות אלה נדחו בינתיים למועד לא ידוע.
במסגרת הפיילוט הצפוי רשות שדות התעופה הודיעה כי חברות התעופה הטורקית סאות'ווינגס ופגאסוס איירליינס יחלו להפעיל טיסות מיוחדות משדה רמון לתושבים מהרשות הפלסטינית בלבד. היעדים יהיו אנטליה ואיסטנבול. מדובר בשתי טיסות שבועיות לכל יעד במטוסי איירבוס A321.