9 צפייה בגלריה
עינב אליאסיאן ניב כהן יעל בהט
עינב אליאסיאן ניב כהן יעל בהט
"הלימודים לא רגילים - אז שגם שיטת ההערכה לא תהיה רגילה". עינב אליאסיאן, ניב כהן ויעל בהט
תלמידי י"א-י"ב התמודדו השנה פעמיים עם הפסקת הלימודים ומעבר לזום, וגם כשהלימודים כבר התקיימו בבתי הספר הם לא היו מלאים. למרות זאת, הם יצטרכו להיבחן בקרוב בבגרויות החורף - ומפחדים מכישלון. "הייתי מצפה ממשרד החינוך, במיוחד בתקופה הזו, לקצת יותר יצירתיות", אמרה יעל בהט, תלמידת כיתה י"א בתיכון מטרו ווסט ברעננה. "אם אנחנו לומדים בצורה שהיא לא רגילה ודורשת שינויים - אז גם צורת ההערכה שלנו צריכה להיות לא רגילה".
"אני לא תמיד מצליחה להתרכז כשאני יושבת מול המחשב בזום", הוסיפה יעל. "לא קלטתי בצורה טובה חלק מהדברים שאני אמורה להיבחן עליהם. זה לא היה קורה אם היינו לומדים בכיתה".
9 צפייה בגלריה
יעל בהט
יעל בהט
קשה להתרכז בזום. יעל בהט
9 צפייה בגלריה
שירה בן זיקרי תלמידת י"א מדימונה
שירה בן זיקרי תלמידת י"א מדימונה
חלק מהחומר בכלל לא נלמד. שירה בן זיקרי
9 צפייה בגלריה
עינב אליאסיאן
עינב אליאסיאן
למורים יש רצון טוב. עינב אליאסיאן
"בשכבה שלי אפשר לראות את הקושי שנובע בעיקר מחוסר ידע בשל חומר שעדיין לא נלמד", אמרה שירה בן זיקרי, תלמידת כיתה י"א מדימונה, "הקושי העיקרי הוא השלמת פערים שאנחנו צריכים לעשות לבד בבית".
עינב אליאסיאן, תלמידת כיתה י"ב באולפנת אמית נגה בבית שמש, טענה כי "ברור שהמוכנות לבגרות נפגעה בגלל הלמידה מרחוק". לדבריה, "בחינות הבגרות משמעותיות לעתיד שלנו ויש להן משקל גדול בציון השנתי. למורים ולמורות שלנו יש הרבה רצון טוב, והם משקיעים את כל הנשמה, אבל הלמידה בזום והמציאות של הסגרים לא מאפשרת לנו להגיע מוכנים לבגרויות".
9 צפייה בגלריה
דותן ים
דותן ים
שנה מורכבת ללמוד בה. דותן ים
9 צפייה בגלריה
ניב כהן
ניב כהן
חסרה חוויית ה"ביחד". ניב כהן
דותן ים, תלמיד י"ב בבית הספר אמית בר אילן בגוש דן, אמר כי "ההכנה בשנה הזאת הרבה יותר מורכבת וקשה לכולם. "אני מרגיש שבית הספר עושה כל מה שהוא יכול כדי שנגיע הכי מוכנים שאפשר לבגרויות אבל זה הרבה יותר קשה השנה", אמר.
ניב כהן, תלמיד כיתה י"א מתיכון דרכא מקסים לוי בלוד, אמר כי למידה מרחוק קשה, אינטנסיבית ומאתגרת. "חבריי ואני נתקלים בקשיים כשאנחנו נאלצים להקשיב לחומר הלימודי במשך כמה שעות ברצף מול המסך וחסרה החוויה של ה'ביחד', אבל לאט לאט אני מרגיש שנצליח לעמוד בזה", אמר.
9 צפייה בגלריה
מנשה לוי יו"ר התאגדות המנהלים
מנשה לוי יו"ר התאגדות המנהלים
"הלמידה מרחוק והסגרים העמיקו את הפערים". מנשה לוי
9 צפייה בגלריה
יואב פרידן מנהל עירוני א'
יואב פרידן מנהל עירוני א'
משרד החינוך היה צריך לקבל החלטה אמיצה. יואב פרידן
יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל-יסודיים, מנשה לוי, שהוביל את המאבק לצמצום מספר הבחינות והקלות בחומר, התריע: "חלק מהתלמידים יגיעו לא מוכנים לבחינות. הלמידה מרחוק פחות יעילה, ולכן מספיקים פחות חומר". לטענתו, משרד החינוך לא התאים את חומר הבחינות לשינויי התקופה.
"הלמידה מרחוק והסגרים העמיקו את הפערים בין התלמידים", אמר לוי, "רק מחצית מבתי הספר מתוקשבים, לשליש מהתלמידים בארץ אין אינטרנט או מחשבים. אוכלוסיות בחתכים סוציו-אקונומיים מסוימים לא יהיו מוכנות לבחינות".
יואב פרידן, מנהל בית הספר עירוני א' בתל אביב ויו"ר משותף בארגון מנהיגים, טען שמשרד החינוך היה צריך לקבל "החלטה אמיצה ולצמצם את בחינות החורף בכ-50% ובמקומן לאפשר להיבחן במועדים אלה בבתי הספר".
9 צפייה בגלריה
אודליה שינדרוף, סגנית יו"ר הנהגת ההורים
אודליה שינדרוף, סגנית יו"ר הנהגת ההורים
התלמידים והמורים מיואשים. אודליה שינדורף
גם מורים הביעו דאגה מכך. "על אף המאמצים שלנו, תנאי הלמידה בקורונה בסגרים הביאו לכך שלא הספקנו להכין את התלמידים לבחינה", אמרה מורה להיסטוריה שמלמדת בתיכון באזור השפלה. "יש חשש גדול מכישלון חרוץ של רבים מהתלמידים, או מכך שחלקם יקבלו ציון עובר שאינו משקף את יכולותיהם האמיתיות". לדבריה, כ-60% מהתלמידים אינם מוכנים כראוי לבחינות.
אודליה שינדרוף סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית אמרה כי "תלמידים ומורים עומדים חסרי אונים בסיטואציה כמעט בלתי אפשרית, התלמידים מיואשים. יש בתי ספר שלא עשו בחינות בזום והתלמידים לא נבחנו עד כה, אלא רק הגישו משימות או הערכות חלופיות, שלא נותנות מדד אמיתי למורה על מידת המוכנות לבחינה".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שרטטה את מתווה היציאה מהסגר הנוכחי ואמרה כי מערכת החינוך תחזור לפעול לפי ההגבלות שבהן פעלה לפני הסגר.
לדבריה, בתום הסגר מערכת החינוך תצטרך לחזור לפעילות לפי אותן הגבלות שהיו בפעמים הקודמות. "עצם העובדה שילדים לא מתחסנים כרגע ויכולים להדביק ולהידבק אומרת שנצטרך לשמור על הקפסולות והחלוקות כמו קודם", אמרה. לדבריה, יונהגו בדיקות שבועיות לתלמידי י"א-י"ב ביישובים אדומים וכתומים. "יש עתיד לחיסונים לילדים, חברת פייזר נמצאת "בעיצומו של ניסוי בחיסון בבני 15-12", הוסיפה.
פורסם לראשונה: 23:55, 12.01.21