3 צפייה בגלריה
הפגנה בבית הספר הכפר הירוק ברמת השרון
הפגנה בבית הספר הכפר הירוק ברמת השרון
מחאת התלמידים. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
מועצת התלמידים והנוער הארצית הכריזה במהלך הלילה (בין ראשון לשני) על שביתה הבוקר במוסדות החינוך ברחבי הארץ, וקראה לנבחרי הציבור "לעצור את החקיקה ולהתכנס להידברות באופן מיידי". במועצה הדגישו כי בכיתות בהן אמורות להתקיים בחינות בגרות ומתכונות הבוקר - הלימודים יתקיימו כסדרם - וכך גם בחינוך המיוחד.
יש לציין כי בתי הספר יהיו פתוחים וההחלטה האם להגיע לבית הספר נמצאת בידי התלמידים והוריהם. במשרד החינוך הבהירו הבוקר: "מוסדות החינוך פועלים כסדרם. לא משאירים את הילדים לבד. יתקיימו פעילויות ושיח עם התלמידים ואנו מצפים לראותם".
אמש הודיעו ראשי אוניברסיטאות המחקר כי יעצרו את הלימודים בהן החל ממחר בבוקר, על רקע פיטורי שר הביטחון יואב גלנט וההחלטה שלא לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית. במקביל הודיעו שורת ראשי רשויות על פתיחה בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה החל ממחר בבוקר, בהם ראש העיר הרצליה משה פדלון, ראש העיר כפר סבא רפי סער, ראש העיר קריית אונו ישראל גל וראש העיר כפר יונה שושי כחלון כידור.
להחלטת על השבתת הלימודים הצטרפו גם המכללה האקדמית תל אביב-יפו, המכללה למינהל, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, האקדמית רופין, המכללה האקדמית תל-חי, המכללה האקדמית ספיר ובצלאל. בהמשך, גם אוניברסיטת רייכמן הודיעה על הצטרפות למהלך.
3 צפייה בגלריה
צומת רעננה, אלפי מפגינים צועדים מכיוון כפר סבא
צומת רעננה, אלפי מפגינים צועדים מכיוון כפר סבא
"יש רגעים בחייה של אומה בהם אין מקום לשיקולים ואינטרסים". מפגינים בצומת רעננה, אמש
בהודעה שנשלחה לסטודנטים של המכללה למינהל בראשון לציון מהנהלת המכללה, נמסר כי "לאור האירועים האחרונים, וחציית קו אדום נוסף, שמשמעותם הכוללת היא פגיעה אנושה במרקם הדמוקרטי והחברתי של המדינה, המכללה למינהל תשבית את הלימודים החל ממחר בבוקר. אנו מצטרפים לקריאות להידברות בין כל חלקי העם".
בהודעת ראשי האוניברסיטאות אמש נכתב כי עצירת הלימודים נעשית "על רקע המשך הליך החקיקה החותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה". ראשי האוניברסיטאות קראו "לראש הממשלה ולחברי הקואליציה לעצור את החקיקה לאלתר, ולהיכנס מיידית להתדיינות על מנת להגיע למתווה מוסכם ורחב".
נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פרופסור דניאל חיימוביץ, מסר כי "יש רגעים בחייה של אומה בהם אין מקום לשיקולים ואינטרסים, אלא רק טובתה של המדינה וטובתו של העם". הוא הוסיף כי "בחרנו בצעד דרמטי של הפסקת לימודים בכל האוניברסיטאות, בתקווה שהדבר יביא לעצירת ההתדרדרות במדרון התלול ולכך שכל נבחרי הציבור שלנו יישבו, ידברו וייצרו קו פעולה מוסכם. יש לנו עם אחד, מדינה אחת ועתיד משותף אחד בלבד".
ראשי הרשויות שהחליטו על שביתת הרעב הוציאו גם הם הודעה, שבה הם מציינים כי השביתה באה בדרישה "לעצור את המשבר העצום והאסון שישראל דוהרת אליו, למנוע את הפגיעה בביטחון המדינה ובשלמות ואחדות העם". ראשי הרשויות קראו גם "לעצור את מרוץ החקיקה, לקיים הליך הידברות ולאפשר למדינה להתמודד מול האתגרים הביטחוניים האדירים הניצבים מולה. אנו דורשים מהממשלה, ערב חג הפסח והימים הלאומיים, למנוע את הפגיעה בבטחון המדינה ובשלמות ואחדות העם".
3 צפייה בגלריה
גלנט בהצהה לתקשורת
גלנט בהצהה לתקשורת
ראשי הרשויות שישבתו רעב: "דורשים למנוע את הפגיעה בביטחון המדינה". שר הביטחון גלנט, שפוטר אמש
יו"ר מועצה אזורית מטה אשר משה דוידוביץ, ממובילי מאבק ראשי הרשויות, מסר כי מטרת השביתה היא "לעצור את המשבר העצום והאסון שישראל דוהרת אליו". עוד נמסר מראשי הרשויות כי הם "דורשים מהממשלה, ערב חג הפסח והימים הלאומיים, למנוע את הפגיעה בבטחון המדינה ובשלמות ואחדות העם".
מטעם תנועת "מחאת הסטודנטים" שמתנגדת למהפכה המשפטית, נמסר בתגובה להחלטת ראשי אוניברסיטאות המחקר כי היא "מחזקת את ההחלטה לשבות, וקוראת לכל עם ישראל לעלות מחר לכנסת. צעדיו של נתניהו הראו ששום דבר לא יעצור אותו בדרכו להרס מוחלט של הדמוקרטיה. האקדמיה לא תוכל להתקיים ללא דמוקרטיה, אז אפשר לחדול אותה כבר עכשיו". לעומתם, תנועת "סטודנטים משיבים את האיזון" שתומכת במהפכה, מסרה כי "המוחים נגד הרפורמה בוחרים היום לשבור עוד כמה כלים ומוסכמות על מנת לבטל את הבחירה הדמוקרטית. ראשי האוניברסיטאות החליטו בצורה מבישה להשבית את הלימודים ולפגוע בציבור הסטודנטים".
פורסם לראשונה: 23:43, 26.03.23