ברסלר: "גלנט הפך לשותף של הקיצונים בעל כורחו"
(צילום: חגי דקל)

שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, התייחסה הבוקר (רביעי) בריאיון ל-ynet Live לצעדי ההמשך של ההתנגדות לחקיקה, ואמרה כי "עוד לא היינו בהשבתות מסיביות, המוח היהודי המציא פטנטים".
לפי ברסלר, "אל מול קבוצה קיצונית שהשתלטה היום על הממשלה, וגורמת גם לאנשים שהם על פניו מתונים בתוך הממשלה להפוך בעל כורחם לקיצונים, כי הם תומכים בזה - מה שצריך להעמיד זה אגרוף ברזל". היא הוסיפה כי "מבחינת המאבק, אני חושבת שאנחנו אכן הפסדנו באיזשהו קרב ראשון. 'אנחנו' זה לא המאבק - מדינת ישראל היא זו שהפסידה כמובן. ונצטרך להבין איך מכאן אנחנו נערכים לשלבים הבאים. נצטרך ביחד לגלות ולפתח את אותם כלים, יכולות ויצירתיות כדי להביא לפה דברים חדשים שעוד לא נראו".
1 צפייה בגלריה
ארנון בר דוד
ארנון בר דוד
"יושב על הגדר, מקווה שזה ישתנה". בר דוד
(צילום: מוטי קמחי)
אולי הגיע הזמן כן לנסות ולעשות את זה בהידברות? "אני אמרתי מה אני רוצה - אני רוצה להגיע להסכמות רחבות. עד היום הם לא מקבלים את זה, אז למה אומרים לי 'אולי הגיע הזמן להתפשר?'. אני אומרת - אני רוצה להגיע להסכמות. מה יותר מזה? מה שביקשנו מהרגע הראשון זו הדרישה ששינויים בשיטת המשטר יתקבלו בהסכמה רחבה, הממשלה לא מוכנה לדבר הזה. הם בכל מקרה יחוקקו בצורה חד-צדדית".
ברסלר ציינה בנוסף כי גם "אין גדר לשבת עליה. אם אתה מרגיש שאתה יושב על הגדר, המשמעות היא שאתה שותף להפיכת ישראל, צעד אחר צעד, למשהו אחר. הקבוצה הקיצונית שמובילה את מהלכי הממשלה בניגוד לרצון של גלנט הפכה אותו לשותף בעל כורחו. אני מקווה שתהיה פה גם התפכחות של ארנון בר דוד - כשהוא יושב על הגדר הוא לא יושב על הגדר, הוא נותן יד להרס מדינת ישראל, ואני מקווה שזה ישתנה". יניב לוי, ראש אגף ההסברה בהסתדרות, אמר כי ברסלר אינה רואה את התמונה המלאה.
מה יקרה אם בג"ץ לא יפסול את החוק לביטול עילת הסבירות? "כל עוד החוק במדינת ישראל הוא חוק של מדינה דמוקרטית, וכל עוד שופטי מדינת ישראל הם שופטים עצמאיים בהחלטתם, אני מאמינה שזה נכון לגבי כל הציבור - אנחנו נגבה את זה. אני גם מודעת לקושי של בג"ץ".
ריאיון עם יו"ר ההסברה בהסתדרות
(צילום: חגי דקל)

יניב לוי, יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, השיב בריאיון ל-ynet Live לדבריה של ברסלר, ואמר כי "היא לא רואה את התמונה הכוללת".
בינתיים, בארגוני המחאה מחשבים מסלול מחדש. לאחר חקיקת עילת הסבירות שלשום נכנסו ארגוני המחאה לישיבות, ובימים הקרובים הם צפויים לפרסם את הצעדים הבאים שלהם. "לרגע לא חשבנו שנתניהו ילך עם החקיקה עד הסוף, למרות כל תמרורי האזהרה שקיבל", אומר גורם בכיר במטה המאבק נגד המהפכה המשפטית. בינתיים, חוק לימודי התורה של מפלגת יהדות התורה רק מתדלק את המחאה. מובילי "כוח קפלן" אמרו בתגובה: "מדובר במדינת הלכה מלא-מלא, בימים הקרובים נגיע להפגין מול בתיהם של גפני, פינדרוס, דרעי ושאר מחרבי המדינה".
לצד הגברת המחאות ברחובות, גורמים שמעורים בנושא אומרים כי מטה המאבק נערך להחרפת המצב – הצעד המרכזי יהיה לחץ על הממשל האמריקני, בדגש על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. "רק כשביידן יסגור את הברז של 3.8 מיליארד דולר לישראל, נתניהו יעצור את הטרלול שקורה כאן במשך חצי שנה", מוסיפים הגורמים.