עשרה ימים לאחר שתושב אשקלון נדקר ונפצע קשה באתר בנייה בראש העין, הותר לפרסום כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. שב"כ הודיע היום (ב') כי פלסטיני תושב ג'נין, ששהה באופן בלתי חוקי בישראל, נעצר בחשד לאותה דקירה.
4 צפייה בגלריה
תיעוד: מעצרו של החשוד בדקירה בראש העין
תיעוד: מעצרו של החשוד בדקירה בראש העין
החשוד אושפז לאחר שנפגע מכלב ימ"מ. תיעוד מתוך המעצר
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
תיעוד: מעצרו של החשוד בדקירה בראש העין
תיעוד: מעצרו של החשוד בדקירה בראש העין
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
זירת הדקירה
זירת הדקירה
זירת הדקירה בראש העין
לפי ההודעה, מיד לאחר המקרה החל שב"כ - בשיתוף המשטרה וצה"ל - בפעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת לצורך איתור הדוקר, על רקע החשד כי מדובר בפיגוע. בשב"כ אמרו כי החשוד נעצר בעקבות מידע ממוקד על ידי לוחמי הימ"מ של המשטרה, ב-20 באוגוסט בג'נין. הוא הועבר לחקירת שב"כ. במעצרו הוא נפצע לאחר שכלב של הימ"מ הסתער עליו ופצע אותו בתקרית שנחשבת חריגה.
במשטרה ציינו כי מלבדו נעצרו שלושה נוספים בחשד לסיוע לאותו דוקר, שמחקירתו עלה החשד שמדובר באירוע על רקע לאומני. זהות החשודים ושאר פרטי החקירה חוסים תחת איסור פרסום. היום השתחרר הפלסטיני מטיפול רפואי בבית החולים לאחר שהותקף על-ידי כלב הימ"מ. חוקרי שב"כ גבו ממנו אמש גרסה ראשונית לאחר שהתאושש מפציעתו, ומגרסתו התחזק החשד שתקף את הקורבן ממניעים לאומניים.
4 צפייה בגלריה
זירת הדקירה
זירת הדקירה
הזירה בראש העין
חקירתו של הפלסטיני צפויה להמשיך בימים הקרובים במתקן שב"כ, והחוקרים מתכוונים לאסוף ראיות נוספות כדי לחזק את המניע. לאחר שנמלט מהזירה, פלסטינים סייעו למחבל להסתתר באזור ג'נין - וכאמור, נעצרו גם הם. מאחר שמדובר בשוהה בלתי חוקי פלסטיני וללא עבר בטחוני הופעל בשב"כ מאמץ מודיעיני רב כדי לאתרו ותחילה לזהותו. בביתו נתפסו ספר קוראן וסכין, שהונחה מתחת לכרית מיטתו. נבדק אם מדובר בסכין ששימשה לביצוע הפיגוע.
הנדקר, בשנות ה-30 לחייו, שהגיע לדירתו שנמצאת בבניין שעדיין לא מאוכלס בראש העין, נתקל בפלסטיני באחת הקומות הראשונות של הבניין, שם נמצאת דירתו. הוא דקר אותו שם מספר רב של פעמים - ונמלט מהמקום. הקורבן הצליח לצאת מהבניין כשהוא פצוע קשה והתמוטט ברחבת הכניסה.
לפי ההערכות, הוא היה מוטל ברחבת הכניסה זמן רב עד שעובר אורח הבחין בו והזעיק את מד"א והמשטרה. הוא ציין בפני הצוותים שהגיעו למקום שנדקר על-ידי בן מיעוטים, ולאחר מכן פונה במצב קשה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
הדקירה עצמה אירעה בצהרי שבת, 15 באוגוסט. אז דיווחו במד"א כי הישראלי נפצע ככל הנראה במהלך קטטה, ברחוב אליהו הנביא בראש העין. חובש בכיר על אופנוע מד"א, אייל עטייה, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו גבר מעורפל הכרה, עם פציעות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן נוזלים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".