ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שני) בצפון רצועת עזה יחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, שוחח עם הלוחמים במקום ושמע מהם על "דבקותם ונחישותם במשימה - להילחם עד הסוף, עד לניצחון". כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. נתניהו אמר ללוחמים כי "כל מי שמדבר על להפסיק - אין. לא מפסיקים. המלחמה נמשכת עד הסוף. עד שגומרים אותם, לא פחות מזה".

2 צפייה בגלריה
ראש ממשלה בנימין נתניהו ביקר בצפון רצועת עזה
ראש ממשלה בנימין נתניהו ביקר בצפון רצועת עזה
נתניהו ללוחמים: "גאים בכם וסומכים עליכם"
(צילום: אבי אוחיון /לע"מ)
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלה בנימין נתניהו ביקר בצפון רצועת עזה
ראש ממשלה בנימין נתניהו ביקר בצפון רצועת עזה
"הצוואה היא להמשיך". ביקור נתניהו בצפון הרצועה
(צילום: אבי אוחיון /לע"מ)
הכותרת
השלב הבא במלחמה נגד חמאס | נדב איל
32:21
"אני פה בצפון הרצועה איתכם, ואני מתרשם בצורה בלתי רגילה", הוסיף נתניהו ללוחמים. "אמרתי קודם למפקדים שלכם, וגם לכם, כאנשי מילואים, כלוחמים - אנחנו גאים בכם וסומכים עליכם. אנחנו רואים את הנחישות ואת הרצון להמשיך עד הסוף. אנחנו נעשה הכול כדי לשמור על הביטחון שלכם, על החיים שלכם. אנחנו רוצים את המשימה, אבל רוצים כמה שיותר לשמור עליכם. זה דבר ראשון, הכי חשוב. אני יודע שעזבתם משפחות ושהמשפחות תומכות, זה דבר אדיר, זה הכוח - זה המפתח לניצחון".
אחד הלוחמים פנה לראש הממשלה, וסיפר לו כי הם איבדו שני חברים במקום. נתניהו השיב: "אני יודע. לא מעט, וחברים יקרים. בשביל זה אנחנו ממשיכים. הצוואה היא להמשיך". מפקד חטיבה 261, אלוף משנה יהודה ואך, הודה לנתניהו על ביקורו ואמר: "חשוב שבאת, וחשוב שידעו שאנחנו בכל מקום שתגיד לנו - ננצח. לא ליד, לא בערך - עד הסוף. ננצח".
ראש הממשלה קיבל סקירה ממח"ט 261, אל"מ ואך, ומסגן מפקד אוגדה 162 וסגן מפקד חטיבה 261 על פעילותם בצפון הרצועה, על כמויות אמצעי הלחימה של האויב שנמצאו בבתים במרחב ועל נחישות הלוחמים להמשיך בכל הכוח. נתניהו שמע מהם גם על פירי המנהרות הרבים שמצאו, בלב שטח אזרחי, וקיבל גם סקירה על תוואי המנהרות.