הפסיכיאטר פרופ' יורם יובל הזהיר מפני השפעת מצב החירום הבלתי נגמר שאזרחי ישראל חווים מאז טבח 7 באוקטובר. בדבריו בוועידת "מדינה בפוסט טראומה" של ynet ו-"ידיעות אחרונות" בשיתוף ההסתדרות, יובל תיאר את המצב כ"לימינלי" - לא לפני אך גם לא אחרי - והזהיר כי יש לכך מחיר כבד: "אנחנו יודעים איך להיות בזמן חירום, ואנחנו יודעים איך להיות בזמני רגיעה, אך מה שיש לנו עכשיו זה לא חירום ולא רגיעה. אתה לא יודע אף פעם אם זה נגמר". הוא ציין כי מדובר ב"תגובה טבעית לאירוע כזה. יש בינינו לא מעטים שסוחבים תסמונות פוסט-טראומטיות אמיתיות, וצריך לטפל בזה - אבל לצד הקשיים, יש גם חוסן מאוד גדול שהתגלה פה. האתגר הוא לשמור עליו".