3 צפייה בגלריה
אבי ביטון
אבי ביטון
אבי ביטון וזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עצרה הערב (חמישי) שני חברים בארגון הפשע של שלום דומרני בחשד למעורבות בחיסול העבריין אבי ביטון, שהיה מוכר למשטרה כ"איש הכספים של דומרני", ביום ראשון באשקלון. מהחקירה עולה כי על פי החשד, הרקע לחיסול הוא סכסוך פנימי בתוך הארגון.
ביטון (42) נהרג בפיצוץ רכב ברחוב יצחק בן צבי שבלב שכונת מגורים באשקלון, ושניים נוספים נפצעו באירוע באורח קשה. הן ההרוג והן הפצועים היו ברכב שעלה באש, שלושתם מוכרים למשטרה כחברים בארגון הפשע של שלום דומרני.

מלבד שלושת הנפגעים בפיצוץ הרכב לא היו עוברי אורח שנפגעו. הפיצוץ הרעיד את האזור וכמה מכוניות שהיו באזור נפגעו גם הן. ביטון שרד ניסיון חיסול דומה בשנת 2013. באותו ניסיון חיסול התפוצצה מכונית שבה נסע יחד עם חברו. הוא נפצע אנושות באותו פיצוץ, איבד את רגלו - אך הצליח להשתקם.
מחקירתם של חבלני המשטרה שהוזעקו לזירת הפיצוץ ביום ראשון בערב עלה כי הגורם לפיצוץ ברכב היה מטען חבלה. בהערכת מצב שהתקיימה בראשותו של מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב פרץ עמר, הוטלה חקירת הרצח על היחידה המרכזית של מרחב לכיש.

3 צפייה בגלריה
זירת החיסול באשקלון
זירת החיסול באשקלון
זירת החיסול באשקלון
(צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה נמסר כי בעקבות פעולות חקירה נרחבות לאורך הימים האחרונים, עלה אצל חוקרי ימ"ר לכיש החשד כי שני תושבי אשקלון בשנות ה-20 לחייהם - שגם משתייכים לארגון הפשע של דומרני ומקורבים לנרצח - היו מעורבים באופן ישיר בחיסולו. מחר צפויה המשטרה לבקש מבית המשפט לדון בהארכת מעצרם.
חיסולו של ביטון ופציעתם של שניים מאנשיו, יהודה מלה ואביעד לוי, הוא מהלך מכונן במלחמות בין ארגוני הפשיעה. ברור למשטרה שחיסולו של ביטון התרחש על רקע הניסיונות של דומרני לבנות את האימפריה שלו מחדש, וביטון, איש אמונו, היה דמות מפתח בכך. כשראש ארגון הפשע נכנס לכלא, נותר ביטון לבדו, מתמודד עם פציעתו ומנסה לשמר את כוחו של הארגון.
3 צפייה בגלריה
פיצוץ הרכב באשקלון
פיצוץ הרכב באשקלון
זירת החיסול באשקלון
( צילום: דוברות איחוד הצלה)
במשטרה אומרים כי בשנים האחרונות עסק ביטון בסחר בסמים, הסתבך בתקריות אלימות, אבל בעיקר חיכה שחברו הטוב ישתחרר ויחד יוכלו לחזור לימי הזוהר שלהם בעולם התחתון. ביום ראשון חוסל ביטון באזור שבו מתגורר דומרני באשקלון, בעוד אחת מדירותיו. לא ברור אם ביטון ואנשיו שנפצעו היו בדרכם אל ראש הארגון או ממנו.
דובר המשטרה אלי לוי התייחס השבוע באולפן ynet לתופעת החיסולים בעולם התחתון ואמר כי "אנחנו נמצאים בכל מקום בצורה גלויה וסמויה, מסכלים מאות מעשי רצח, ירי וחיסול. בעקבות מידע מודיעיני, מדי יום אנחנו תופסים עבריינים שנמצאים בדרך לחיסול. משטרת ישראל תמתח את איבריה ואת שוטריה מסביב לשעון כמו שהיא עושה עד עכשיו כדי למנוע את הפיצוץ הבא".