משרד הבריאות הורה להפסיק לאלתר שימוש באצווה מאנטיביוטיקה, לאחר שנפטר אחד המטופלים בתרופה זו, צפטריאקסון (ceftriaxone). במשרד הבריאות אמרו כי החלה בדיקה במטרה לבדוק את הקשר בין מות המטופל לשימוש בתרופה.
המטופל, בן 55, נפטר אתמול בבית החולים וולפסון בחולון. בבית החולים אמרו כי הם פנו מיד בעקבות זאת למשרד הבריאות, והבוקר (שבת) הודיעו במשרד על ריקול לסדרת הייצור הספציפית של התרופה, מחודש פברואר.
1 צפייה בגלריה
מחסור במיטות: מטופלים שוהים במסדרונות בבית חולים וולפסון בחולון
מחסור במיטות: מטופלים שוהים במסדרונות בבית חולים וולפסון בחולון
בית החולים וולפסון
(צילום: יריב כץ)
בהודעת משרד הבריאות נמסר כי "בעקבות דיווח על שני אירועים החשודים כרגישות משמעותית לתרופה צפטריאקסון, אצל מטופלים שלא היו ידועים כרגישים בעבר, משרד הבריאות הורה להפסיק לאלתר את השימוש בתכשיר באצווה הרלוונטית".
בהודעה נכתב כי "אחד המטופלים נפטר והמקרה נמצא בבדיקה לקשר בין הדברים. כמו כן, המשרד הורה לבצע בדיקה בבתי החולים ביחס לאפשרות של אירועים דומים בתכשיר המדובר. הדיווחים נמצאים בבדיקת הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות".
הערב התברר כי לפני כמה חודשים אירע מקרה דומה בבית החולים אסותא אשדוד, כאשר אישה עם רגישות לאותה אנטיביוטיקה נפטרה. לטענת בית החולים, המקרה דווח למשרד הבריאות. עד כה לא ברור מדוע במקרה זה משרד הבריאות לא עדכן את בית החולים.