יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' חושף כי אחד העצורים בחומש לפנות בוקר, מעצר שהוביל למהומה בכנסת, הוא אחיינו יהודה, שישב ברכב ליד יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע. במסיבת עיתונאים היום (רביעי) תקף ח"כ סמוטריץ' את יו"ר הכנסת שהרחיק מה"פרסה", האזור שמאחורי המליאה, את חברי הכנסת שמחה רוטמן ואורית סטרוק ממפלגתו, ואמר כי הוא "רומס את הכנסת".
מיקי לוי מאמלל את סדרני הכנסת והופך אותם למיליציה פרטית להשתקת יריביו מהאופוזיציה", אמר סמוטריץ'. "כך היה גם הבוקר, כשלוי הרחיק ח"כים מהפרסה כדי למנוע מבוכה מחבר הכנסת ניר אורבך".

2 צפייה בגלריה
ח"כ שמחה רוטמן עם כפיר וקנין, הסדרן שנפגע במהומה בכנסת
ח"כ שמחה רוטמן עם כפיר וקנין, הסדרן שנפגע במהומה בכנסת
ח"כ רוטמן עם כפיר וקנין, הסדרן שנפגע במהומה בכנסת
(מתוך הפייסבוק של שמחה רוטמן )
"זה חודשים שגורמים בכירים בממשלה מסמנים את המתיישבים כאויבי העם כשהמטרה היא לייצר דמורליזציה ולהכשיר אירועים כמו האירוע החמור לפנות בוקר, במסגרתו נעצרו שישה אברכים מישיבת חומש באישון לילה", הוסיף יו"ר הציונות הדתית. "הפכו להם את הבית בחיפוש חסר תוחלת. כך הופכים קורבן לנאשם".
"נודע לי שאחד העצורים הוא אחייני, יהודה סמוטריץ'", אמר. "הוא הוא לידו של יהודה דימנטמן הי"ד, שנרצח בפיגוע. אתמול בלילה ציינו יהודה וחבריו בישיבה את נס ההודיה. כמה שעות אחר כך נשלף יהודה ממיטתו ונעצר במעצר שווא שנועד להתעמר במתיישבי חומש".


סמוטריץ' פנה לאחיינו ואמר לו: "יהודה, אני רוצה לומר לך חד משמעית שאנחנו גאים בך. אתה ויתר הגיבורים תלמידי ישיבת חומש מהווים עבור כולנו מקור השראה. אתה לא לבד עכשיו, עם ישראל כולו מאחוריך והאמת תנצח. כמי שחווה על בשרו פוליטיזציה ורדיפה פוליטית מצד רשויות החוק אני שולח לך חיבוק גדול וחזק, לי זה לא היה כזה נורא, קח את זה בקלות".
לפני כן נפגש ח"כ רוטמן עם סדרן הכנסת כפיר וקנין, שנפל ונחבט במהלך המהומה במליאה. "גם מיקי לוי שכנראה התבלבל ולא הבין את תפקידו כיו"ר הכנסת לא יצליח לסכסך ביני לבין סדרני הכנסת שאני כל כך אוהב ומעריך", צייץ רוטמן.
בהמשך נודע כי גם החתן של חברת הכנסת אורית סטרוק הוא בין העצורים בחומש. היא טענה כי "אני לא פועלת למען חברון כי שם הבית שלי - אני גרה בחברון כי אני מכירה בערכה העצום. אני לא מצדיעה לתלמידי ישיבת חומש כי החתן שלי אחד מהם - אני פועלת למען חומש 16 שנה, וב"ה זכיתי שבתי התחתנה עם אחד מהם. ועכשיו זכינו שהוא 'נתפס על דברי תורה'".
2 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
"מיקי לוי התנהג בבריונות". ח"כ רוטמן
(צילום: משה מזרחי)
ח"כ רוטמן סיפר היום לאולפן ynet על השתלשלות האירועים. "אף אחד לא הוציא אותי מהמליאה כי גם במליאה וגם בפרסה לא התעמתי אפילו עם אף אחד אחר, זה פשוט לא היה ולא נברא. לא הוציאו אותי. היה עימות מאוד חריף וצעקות סביב מה שהתרחש הלילה בחומש. גם אני אמרתי את שלי, גם במליאה וגם בפרסה. אבל לא התקרבתי בשום שלב לאף ח"כ, שום דבר שמתקרב לאלימות פיזית וכדומה".
לדבריו, "פתאום ניגש אליי יו"ר הכנסת מלווה ב-4 סדרנים ואומר לי לצאת מהפרסה ושאני מפריע. אמרתי לו שהוא לא יכול להוציא אותי מהפרסה, והוא ביקש מהסדרנים להוציא אותי החוצה. ישר התחלתי כמובן להתנגד ולצעוק עליו כי שוב, אין סיטואציה כזאת. בסופו של דבר מה שהתרחש הוא שיו"ר הכנסת וארבעה סדרנים באו לתקוף חבר כנסת".
"אני בדרך כלל לא משתמש במילה משוגע כמילת גנאי אבל אני חייב לומר שהאירוע הזה של הבריונות שבה יו"ר כנסת בא לח"כ ותוקף, וגם רואים איך הוא כמעט תוקף אותי פיזית. התגובה שלי היא תגובה חריפה אבל יחסית לאירוע הזה היא עדינה. מה ח"כ אמור לעשות? אם אסור לי לדבר בתוך המליאה מה המותר לי לעשות?". רוטמן אמר כי "ההתנהלות של הכנסת תחת תפקודו של יו"ר הכנסת מיקי לוי הידרדרה למקומות שבאמת מעולם לא הייתה. לא ייתכן שיו"ר הכנסת יתנהג בבריונות שכזו".
בשעות הבוקר המוקדמות, במהלך הצבעות על הסתייגויות במליאה, יו"ר הכנסת לוי הורה להוציא מהפרסה - החלק שמאחורי המליאה - את חברי הכנסת שמחה רוטמן ואורית סטרוק מהציונות הדתית במהלך עימות שהתפתח לצעקות רמות ושבמהלכו אחד מהסדרנים נחבט בטעות ונפל. "חצוף שאתה. איבדת את השכל שלך. משוגע. אתה לא תאיים עליי", צעק רוטמן על יו"ר הכנסת שהגיב: "הוא לא יגיד לי משוגע".
התקרית החריגה כמעט והתפתחה לעימות פיזי בין חברי הכנסת, ובמהלך העימות מאבטח אף קיבל מכה ממרפק ונפל כשניסה להוציא את רוטמן מהמקום. המאבטח שנפגע נפל על הרצפה והשתהה עליה במשך כמה דקות.
סיעת ימינה התייחסה גם היא למעצרים והמהומות הבוקר ומסרה כי "מתיישבי חומש הם חלוצים, מיישבי הארץ ואוהביה. יחד עם זאת, המעצר הבוקר בוצע על רקע תקיפה של חיילי צה"ל ואנחנו מגנים כל מקרי אלימות ובפרט שמדובר על אלימות נגד כוחות הבטחון. כמו בכל מקום, ישנם שוליים שלא מלמדים על הכלל. סטרוק וסמוטריץ' השתוללו במליאת הכנסת היום גם בגלל שהעצורים הינם קרובי משפחה שלהם. מעולם לא ראינו אותם צועקים ככה, למרות שמעצרים כאלו מתרחשים מפעם לפעם. סמוטריץ וסטרוק הזניחו את הדרך ארץ ודרך התורה, בגלל כבוד המשפחה, ואף הפריעו לתפילת שחרית של חברי הכנסת מחוץ למליאה".