אחרי שלושה ימים במעצר שחררה הולנד גבר בריטי, שנעצר בעיר האג לבקשת הרשויות באיטליה – שהיו משוכנעות שמדובר במאפיונר בכיר שנעלם בשנת 1993 ומאז לא נתפס.
מארק ל' (שם משפחתו לא פורסם) בן 54, במקור מליברפול, הגיע להולנד כדי לצפות במירוץ "פורמולה 1". ביום רביעי אחר הצהריים, כשאכל במסעדה בהאג, התנפלו עליו שוטרים חמושים. השוטרים אזקו אותו, כיסו את עיניו והוציאו אותו מהמסעדה לעיני הסועדים ההמומים.
1 צפייה בגלריה
המאפיונר האיטלקי הנמלט מתיאו מסינה דנארו
המאפיונר האיטלקי הנמלט מתיאו מסינה דנארו
משמאל: תמונה של דנארו בצעירותו. מימין הדמיה: כך הוא אמור להיראות כיום
המשטרה ההולנדית עצרה את מארק אחרי שאיטליה פרסמה צו מעצר בינלאומי נגדו. היא האמינה שמארק הוא מתיאו מסינה דנארו, ממנהיגי ה"קוזה נוסטרה" – שמבוקש על יותר מ-50 מקרי רצח. אחרי מעצרו נלקח מארק לכלא שמור במיוחד, שבו נמצאים כמה מהפושעים המסוכנים ביותר בהולנד. "זה היה כמו סרט רע, הוא נקלע לסיוט", אמר עורך דינו, לאון ואן-קליף.
עורך דינו של העצור הוסיף: "הוא אמר לי שהוא חי בספרד, והגיע לכאן כדי לצפות במירוץ 'פורמולה 1' בזנדוורט. יש לי נטייה חזקה להאמין לו. כשאשתו, שתחילה הייתה מודאגת, הבינה שזו הייתה אי-הבנה ושבעלה נעצר באשמת היותו מתיאו מסינה דנארו, היא לא הצליחה להפסיק לצחוק".
כשמארק היה במעצר איטליה בדקה את זהותו – וגילתה שטעתה בזיהוי. בשבת, אחרי שהצהיר שהוא אזרח בריטי ולא עבריין איטלקי נמלט, הוא שוחרר. מלשכת התובע הציבורי בהולנד נמסר שהמעצר התבצע לבקשת איטליה. "אם הם אומרים 'תעצרו את האיש הזה', אנחנו עוצרים אותו. זה ההסכם ההדדי שיש לנו איתם", אמר גורם בלשכת התובע. ואן-קליף קרא לאיטליה לבטל את צו המעצר נגד מארק, אחרי שכבר ברור שלא מדובר בזהות בדויה של דנארו. מכיוון שאין לו תמונות עדכניות, החוקרים האיטלקים נעזרים בהדמיות ממוחשבות כדי להעריך כיצד הוא נראה כיום.
משנת 1993 מנסה איטליה ללכוד את בכיר ה"קוזה נוסטרה" דנארו, כיום בן 59. דנארו היה מעורב בסדרת מתקפות קטלניות של המאפיה הסיציליאנית, כולל ההתנקשויות בחייהם של השופטים ג'ובאני פלקונה ופאולו בורסלינו בשנת 1993. על חלקו במתקפות אלה נשפט בשנת 2002, בהיעדרו, למאסר עולם. סיפורו הופיע בסדרה "הפושעים המבוקשים ביותר בעולם" שמשודרת בנטפליקס.