3 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבילינסון
מחלקת הקורונה בבילינסון
מחלקת הקורונה בבילינסון
מספר הנפטרים מקורונה והחולים קשה ממשיך לעלות, ובהם גם צעירים יחסית - שגם לפי ההנחיות החדשות עדיין לא רשאים לקבל חיסון: בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נאבקים על חייה של חולת קורונה בשנות השלושים לחייה. מוקדם יותר הבוקר (יום ו') הובא למנוחות עוזי כהן, בן 43 מהיישוב נטע, שנדבק אף הוא בקורונה.

מבילינסון נמסר כי צוות טיפול נמרץ קורונה וגינקולוגים נאבקים על חייה של האישה, הנמצאת בשבוע ה-31 להיריונה ופונתה הלילה על ידי מד"א מביתה בירושלים. בשעות הבוקר חלה החמרה במצבה והיא הונשמה והורדמה. זהו היריונה החמישי של האישה, המטופלת בבית החולים ביחידה לרפואת אם ועובר.
לאחר התייעצויות בבית החולים הוחלט ליילד את התינוק כדי לאפשר טיפולים נוספים לאם שלא יפגעו בו. התינוק נולד בניתוח קיסרי שעבר בהצלחה, והועבר במצב קשה אך יציב לפגייה בשניידר. האם עדיין מתאוששת, אך מצבה מוגדר עדיין קשה ונשקפת סכנה לחייה.
3 צפייה בגלריה
עוזי כהן ז"ל
עוזי כהן ז"ל
משפחתו של עוזי כהן
מוקדם יותר היום הובא למנוחות עוזי כהן מהישוב נטע של מפוני גוש קטיף, שנפטר לאחר שנדבק בנגיף. כהן, נשוי ואב לחמישה ילדים, פונה ביום שלישי לבית החולים סורוקה בבאר שבע ומצבו הדרדר במהירות. אתמול הוא נפטר והבוקר נטמן בבית העלמין ביישוב בני דקלים שבמזרח לכיש. ככל הידוע לא היו לו מחלות רקע, פרט לניתוח בלבו לפני כמה שנים.
אשתו וכמה מילדיו נדבקו אף הם בנגיף. כהן, שמשפחתו הייתה ממייסדי היישוב נווה דקלים שפונה, עבד בחברת יזמות ובנייה וחבריו מספרים שבתחילת השבוע עוד הגיע לעבודה. "אנחנו מוכי הלם. עוזי היה בחור חזק ובריא. זה ממש לא ברור איך כל זה קרה כל כך מהר. כולנו בשוק", סיפר חבר קרוב.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,892 חולי קורונה – 46 מהם אתמול. ביום רביעי נפטרו 50 חולים ומדובר בשיא נפטרים ביום אחד מאז פרוץ המגפה. מאז תחילת ינואר נפטרו בישראל יותר מ-548 חולי קורונה, יותר מאשר בכל חודש דצמבר. מדובר בממוצע של יותר מ-38 נפטרים בכל יום.
גם מספר החולים קשה גבוה מאוד. כעת מאושפזים בבתי החולים 1,141 חולי קורונה שמצבם קשה. שבת האחרונה הייתה הפעם הראשונה מפרוץ המגפה שנחצה רף האלף חולים קשה, ובמשרד הבריאות אמרו שרק ירידה משמעותית במדד זה תוביל לסיום הסגר. היום עדכן משרד הבריאות כי מהשבוע הבא גם בני 45 ומעלה יוכלו לקבל חיסון לקורונה, אחרי שכבר יותר משני מיליון ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה.